شاید برای شما هم این سؤال پیش اومده که بالاخره بهترین کابینت آشپزخانه که در بازار وجود داره چه کابینتیه؟! در این مطلب میخوایم به دنبال پاسخی برای این پرسش باشیم. همیشه پیدا کردن بهترین ها، کاری سخت است. چرا که افراد مختلف تعریف متفاوتی از واژه بهترین دارن. این مسأله باعث میشه که هرکسی […]

شاید برای شما هم این سؤال پیش اومده که بالاخره بهترین کابینت آشپزخانه که در بازار وجود داره چه کابینتیه؟! در این مطلب میخوایم به دنبال پاسخی برای این پرسش باشیم. همیشه پیدا کردن بهترین ها، کاری سخت است. چرا که افراد مختلف تعریف متفاوتی از واژه بهترین دارن. این مسأله باعث میشه که هرکسی از دیدگاه خودش به معرفی بهترین کابینت آشپزخانه بپردازه.

بعضی از افراد کابینت های پرکار و سلطنتی رو بهترین کابینت میدونن و معتقدند کابینت های کلاسیک، بهترین مدل کابینت است. بعضی دیگر از افراد کابینت های مدرن رو بهترین کابینت میدونن. بعضی دیگر هم معتقدن فرقی نداره نوع طراحی کابینت چی باشه، بلکه این متریال کابینت است که تعیین میکنه بهترین کابینت چیه؟

معرفی بهترین کابینت آشپزخانه

بهترین کابینت فلزی و استیل

بهترین کابینت در زمان های قدیم کابینت فلزی بوده است. این مدل یکی از قدیمی ترین هایی هست که در گذشته کاربرد خیلی زیادی در منازل ایرانی داشت. اما به دلیل معایبی که کابینت های فلزی داشتند، کاربرد اون ها کاهش پیدا کرد. کابینت های فلزی برای محیط های مرطوب مناسب نیست. در برابر رطوبت خیلی راحت زنگ زده و دارای خوردگی میشه. همچنین این کابینت ها دارای طرح و رنگ های بسیار محدود است.

یکی از انواع کابینت های فلزی کابینت های استیل هستند. این نوع از کابینت های فلزی برای استفاده در منازل مناسب نیستند. علت این مساله این است که کابینت های استیل هم دارای طرح و رنگ بسیار محدودی هستند و هم این که بسیار گران قیمت می باشند و در کل بیشتر برای رستوران ها و بیمارستان ها استفاده می‌شوند و کمتر برای منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین کابینت ام دی اف
کابینت های آشپزخانه ام دی اف بر خلاف کابینت های فلزی، پرکاربردترین کابینت در حال حاضر هستند. این کابینت ها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که می‌خواهند محصولی با هزینه کم و به صرفه داشته باشند.

کابینت ام دی اف امکان طراحی مدرن را دارد و می‌تواند با یک اجرای مناسب توسط افراد متخصص، آشپزخانه‌ای بسیار زیبا و خیره‌کننده برای شما بسازد. مزیت اصلی کابینت ام دی اف، قیمت مناسب و پایین آن در مقایسه با سایر کابینت هاست. کابینت ام دی اف معایبی هم دارد که باعث می‌شود برای برخی از افراد، انتخاب اول نباشد. مهمترین عیب کابینت های ام دی اف، مقاومت نسبتاً پایین آن‌ها در برابر آب و رطوبت است. این اتفاق زمانی می‌افتد که روکش روی ام دی اف آسیب ببیند، در این حالت آب به راحتی به مغزی آن نفوذ کرده و باعث خراب شدن ام دی اف می‌شود.

 

بهترین کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس کابینتی محبوب و زیبا هستند. این کابینت بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند کابینت و دکوراسیونی مدرن در آشپزخانه خودشان را تجربه کنند. مشخصه اصلی کابینت هایگلاس، درخشش بسیار زیاد آن‌هاست. در میان انواع این مدل از کابینت آشپزخانه، هایگلاس سفید بهترین انتخاب برای استفاده در آشپزخانه‌های کوچک است. به این دلیل که این کابینت نور خورشید را بازتاب می‌دهد و نورپردازی در آشپزخانه‌های کوچک که جزو موارد پراهمیت می‌باشد، کیفیت می‌بخشد و نیاز آشپزخانه به نورهای مصنوعی را کاهش می‌دهد.

همچنین، رنگ سفید آن می‌تواند باعث شود که فضای مورد نظر دلپذیرتر دیده شود و بزرگتر از واقعیت به نظر بیاید. کابینت هایگلاس مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت دارند. دلیل این مسأله نوع خاص پوشش آن است. اما در صورتی که روکش روی هایگلاس از بین برود یا آسیبی ببیند، به شدت آسیب‌پذیر می‌شود. زیرا مغزی هایگلاس از جنس ام دی اف هستند و می‌دانیم که ام دی اف در برابر رطوبت بسیار آسیب‌پذیر است.

بهترین کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت کابینت کلاسیک است. این کابینت ارزان‌تر از چوب است اما می‌تواند نمایی کلاسیک و مشابه با کابینت چوب برای شما ایجاد کند. کابینت ممبران بهترین انتخاب برای افرادی است که دوست دارند آشپزخانه‌ی خود را با نمای کلاسیک تزیین کنند، اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای کابینت چوب پرداخت کنند. آن‌ها می‌خواهند با هزینه کمتر، تجربه فضایی کلاسیک را داشته باشند.

کابینت ممبران اگرچه زیباست، اما معایبی دارد که برای برخی از افراد، بهترین گزینه نیست. این معایب به متریال خود ممبران مربوط نیست، بلکه به اجرای کابینت مربوط می‌شود. به عنوان مثال، اگر ممبران در یک کارگاه بی‌کیفیت تولید شود، ممکن است در اثر مرور زمان روکش از مغزی جدا شود و مشکلاتی مشابه این مورد رخ دهد که برای کابینت ذکر شده است.

بهترین کابینت چوب و روکش چوب

کابینت آشپزخانه روکش چوب، کابینتی است که دارای مغزی ام دی اف با روکشی از جنس چوب طبیعی است. این کابینت‌ها جزء کابینت‌های گران قیمت بازار هستند و از نظر زیبایی و فنی، یکی از بهترین کابینت‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند روکش‌هایی از جنس‌های مختلف مانند چوب گردو، چوب روسی و غیره داشته باشند. با این حال، این کابینت‌ها دارای محدودیت در رنگ و طرح هستند و نمی‌توانند هر روکش چوبی را با هر رنگ دلخواه داشته باشند.

اگرچه کابینت روکش چوب بسیار عالی است، اما ممکن است دارای ایرادات کوچکی نیز باشد که قابل چشم‌پوشی است. از نظر بهترین بودن، می‌توانیم بگوییم که کابینت چوب در بین این کابینت‌هایی که تا الان گفته شده، بهترین کابینت است. از هر لحاظی که فکر کنید، این کابینت‌ها بهترین انتخاب هستند، با این وجود، باید توجه داشت که هزینه بالایی را باید برای هر متر طول کابینت چوبی پرداخت کنید. به عبارت دیگر، هزینه آن‌ها بسیار بالاست.

کابینت چوب مناسب برای جاهای بسیار خاص و لوکس است و در همه جا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا این متریال بسیار گران‌قیمت و ارزشمند است.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد