یک مطالعه جدید نشان می دهد که جوانان ممکن است دلایل خوبی داشته باشند که فکر کنند از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود باهوش تر هستند. به گزارش مدیسن نت، محققان پی بردند مغز انسان با هر نسل بزرگ‌تر می‌شود و به طور بالقوه ذخیره مغز بیشتری را اضافه می‌کند و خطر کلی […]

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که جوانان ممکن است دلایل خوبی داشته باشند که فکر کنند از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود باهوش تر هستند.
به گزارش مدیسن نت، محققان پی بردند مغز انسان با هر نسل بزرگ‌تر می‌شود و به طور بالقوه ذخیره مغز بیشتری را اضافه می‌کند و خطر کلی زوال عقل را کاهش می‌دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه ۷۵ ساله، افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده اند، تقریباً ۷٪ حجم مغز و تقریباً ۱۵٪ سطح مغز بزرگ‌تر از متولدین دهه ۱۹۳۰ دارند.
دکتر «چارلز دی کارلی»، محقق ارشد و مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «به نظر می‌رسد دهه‌ای که یک فرد به دنیا می‌آید بر اندازه مغز و سلامت مغز در درازمدت تأثیر می‌گذارد.»
برای این مطالعه، محققان اسکن‌های مغزی شرکت کنندگان در مطالعه قلب فرامینگهام را تجزیه و تحلیل کردند، پروژه‌ای چند نسلی که در سال ۱۹۴۸ برای تجزیه و تحلیل الگوهای بیماری در میان مردم شهر فرامینگهام، ماساچوست راه اندازی شد.
به گفته محققان، این مطالعه به مدت ۷۵ سال ادامه داشته و اکنون شامل شرکت کنندگان نسل دوم و سوم است. MRI از مغز شرکت کنندگان بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ انجام شد.
محققان با مقایسه شرکت کنندگان متولد شده در دهه ۱۹۳۰ و متولدین دهه ۱۹۷۰ متوجه افزایش تدریجی اما ثابت در چندین ساختار مغز شدند.
نتایج نشان می‌دهد که ماده سفید، ماده خاکستری و هیپوکامپ مغز- ناحیه‌ای که در زبان و حافظه نقش دارند- همگی در متولدین دهه ۱۹۷۰ بزرگ‌تر بودند.
به گفته محققان، این شرایط می‌تواند با روند بیماری آلزایمر مرتبط باشد.
دی کارلی در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ساختارهای مغزی بزرگ‌تر مانند آنچه در مطالعه ما مشاهده شد ممکن است منعکس کننده بهبود رشد مغز و بهبود سلامت مغز باشد. ساختار مغز بزرگ‌تر نشان‌دهنده ذخیره مغزی بزرگ‌تر است و ممکن است اثرات اواخر عمر بیماری‌های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر و زوال عقل‌های مرتبط را از بین ببرد.»

دسته بندی: جامعه, سلامت برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد