سرویس آذربایجان غربی- جشنوارهٔ فیلم فلامینگو که بانی آن آموزشگاه آزاد سینمایی کلاکت استان آذربایجان غربی است با شعار «وحدت در میان اقوام» برای نخستین‌بار در ارومیه برگزار می‌شود. به گزارش  سردار بوکان ، وحید فرهمندی‌کیا که مدیرمسئولی این جشنواره را بر عهده دارد در این باره به وژین گفت: نخستین دورهٔ این جشنواره مخصوص […]

سرویس آذربایجان غربی- جشنوارهٔ فیلم فلامینگو که بانی آن آموزشگاه آزاد سینمایی کلاکت استان آذربایجان غربی است با شعار «وحدت در میان اقوام» برای نخستین‌بار در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش  سردار بوکان ، وحید فرهمندی‌کیا که مدیرمسئولی این جشنواره را بر عهده دارد در این باره به وژین گفت: نخستین دورهٔ این جشنواره مخصوص آثار همهٔ هنرمندان شمال‌غرب کشور است و هفتهٔ آینده فراخوان جذب آثار هنرمندان برای حضور در جشنواره داده می‌شود.

فرهمندی‌کیا با بیان اینکه جشنواره از ٥بخش فیلم کوتاه، داستانی، مستند، پویانمایی و انیمیشن تشکیل شده است، افزود: موضوع جشنواره آزاد است ولی موضوعاتی همچون گردشگری، شهدای استان، محرویت‌زدایی اجتماعی، هویت فرهنگی و وحدت بین اقوام در این دوره از جشنواره‌ پیشنهاد شده‌اند.

او برگزاری این جشنواره‌ را فرصت خوبی برای، علاقمندان، هنرجویان و هنرمندان سینما و فیلمسازان این دیار دانست و ادامه داد: در جشنواره کارگاه‌های آموزشی دایر خواهد شد و در فضای رقابتی این امکان را به هنرمندان خواهد داد تا سطح کیفی خود را بالا ببرند.

مدیرمسئول جشنوارهٔ فیلم فلامینگو در این رابطه از مسئولان استان انتقاد کرد و گفت: این جشنواره می‌بایست توسط مسئولان و متولیان مربوطه در استان برگزار می‌شد ولی آن‌ها با وجود شعار اینکه قطب سینمایی ایران هستیم اما در این زمینه حرکتی نکردند و من بدون هیچگونه حمایت مالی و اسپانسر مسئولیت برگزاری آن را بر عهده گرفتم.

فرهمندی‌کیا با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد تا در سال ۱۴۰۴ این جشنواره بین‌المللی شود، تصریح کرد: همینک بسیاری از داوران سطح یک کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و هدف ما این است که هیأت داوران از بهترین‌های کشوری باشند تا خدایی نکرده حق هنرمندی ضایع نشود.

این جشنواره از ۲۰ خردادماه سال آینده در تالار وحدت ارومیه آغاز به‌کار خواهد کرد و در ۳۱ همین ماه به کار خود پایان خواهد داد.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد