راهنمای کامل خرید چاقوی آشپزخانه

چه برای خرد کردن، چه برای برش دادن و یا پوست کندن، هر آشپزخانه‌ای به یک مجموعه چاقوی مناسب نیاز دارد. چاقوی آشپزخانه در سایزها و شکل‌های مختلف تولید می‌شود. شما باید براساس نیاز خود، چاقوی مورد نیاز را انتخاب کنید. مجموعه چاقوهای آشپزخانه معمولاً مجموعه چاقوهای آشپزخانه شامل این موارد است: ۱٫ چاقوی همه منظوره آشپزخانه: […]

چه برای خرد کردن، چه برای برش دادن و یا پوست کندن، هر آشپزخانه‌ای به یک مجموعه چاقوی مناسب نیاز دارد. چاقوی آشپزخانه در سایزها و شکل‌های مختلف تولید می‌شود. شما باید براساس نیاز خود، چاقوی مورد نیاز را انتخاب کنید.

مجموعه چاقوهای آشپزخانه

معمولاً مجموعه چاقوهای آشپزخانه شامل این موارد است:

۱٫ چاقوی همه منظوره آشپزخانه:  این چاقوها معمولاً به چاقوهایی با طول تقریبی ۱۳ سانتی‌متر اطلاق می‌شود و برای انجام کارهای گوناگون در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲٫ چاقوی سرآشپز آشپزخانه: این چاقوها معمولاً با طول تقریبی ۲۰ سانتی‌متر شناخته می‌شوند و برای خرد کردن، جدا کردن، و برش دادن مواد مختلف در آشپزخانه استفاده می‌شوند.

۳٫ چاقوی سبزیجات و پوست‌کن آشپزخانه: این چاقوها معمولاً دارای تیغه‌های با طول ۸ سانتی‌متر هستند و برای پوست‌کندن، برش دادن سبزیجات، و میوه‌آرایی استفاده می‌شوند.

۴٫ چاقوی نان آشپزخانه: چاقوهای دندانه‌دار آشپزخانه که برای برش نان، کیک، میوه، و گوجه‌فرنگی به کار می‌روند.

۵٫چاقوی گوشت (ساطور) آشپزخانه: ساطورها برای خرد کردن و برش گوشت‌ها و مدل‌های کوچک‌تر آن‌ها برای برش گیاهان سخت به کار می‌روند.

۶٫ چاقوی فیله و کارد آشپزخانه: چاقوهای فیله برای فیله‌کردن ماهی‌ها و کارد برای نازک کردن و برش گوشت برای انواع کباب استفاده می‌شوند.

۷٫ چاقو تیز کن، تیغ‌تیزکن سنگی و یا برقی: این ابزارها برای تیز کردن تمامی چاقوهای آشپزخانه به کار می‌روند.

برای خرید چاقوی آشپزخانه، به موارد زیر توجه کنید:

۱. دسته چاقو:
دسته چاقو باید به راحتی در دستان شما قرار بگیرد و اذیتی برای انگشتان و کف دست نداشته باشد.
اگر چاقویی برای شخص دیگری مناسب باشد، برای خودتان آزاردهی و اذیت‌کننده نباشد.

۲. جنس دسته:  از خرید چاقوهایی با دسته‌های ساخته شده از استخوان یا چوب نرم و ضعیف خودداری کنید. جنس دسته باید مقاوم و مناسب باشد.

۳. جنس تیغه: به جنس فولاد استفاده شده در تیغه توجه کنید. چاقوهای با تیغه‌های سرامیکی برای تیزی طولانی مدت مناسب هستند، اما به دقت در استفاده نیاز دارند.  تیغه‌های فولاد کربنی برای برش‌های سریع و تیز مناسب هستند. این چاقوها را می‌توان به راحتی تیز کرد اما نیاز به مراقبت دارند.

۴. وزن چاقو: چاقوهای آشپزخانه با وزن مناسب برای سرعت و دقت بیشتر در برش کاربردی‌تر هستند. وزن زیاد ممکن است خستگی زودرس را به همراه آورد.

۵. تعادل: تعادل چاقوی آشپزخانه می‌تواند تاثیرگذار باشد. چاقوهای متعادل کمتر فشار را به دستان شما وارد می‌کنند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر است.

۶. عرض، ضخامت و صافی تیغه: تیغه چاقو باید صاف و یکدست باشد. تیغه بدون حفره و سوراخ با لبه تیز از نوک تا دسته مطلوب است. چاقوهای دندانه‌دار تیز نمی‌شوند و بهتر است از آن‌ها برای بریدن استفاده نشود.

نتیجه گیری

در این مطلب با انواع چاقو ست آشپزخانه آشنا شدید. بهترین انتخاب شاید چاقو زنجان باشد که از لحاظ کیفیت بهترین محصول در کل ایران است.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد