آیا روند کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار خواهد بود؟

جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :علت کاهش قیمت خودرو،‌ به دنبال افزایش تولید داخل در سال ۱۴۰۱ و از سوی دیگر ایجاد امید در بازار برای واردات خودرو است که اگر این دو مولفه همچنان پابرجا مانده و محقق شود، روند کاهش قیمت ادامه دار خواهد بود. علی جدیدی با اشاره به […]

جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :علت کاهش قیمت خودرو،‌ به دنبال افزایش تولید داخل در سال ۱۴۰۱ و از سوی دیگر ایجاد امید در بازار برای واردات خودرو است که اگر این دو مولفه همچنان پابرجا مانده و محقق شود، روند کاهش قیمت ادامه دار خواهد بود.

علی جدیدی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: یکی از راه های تثبیت بازار خودرو افزایش تولید داخلی و از سوی دیگر واردات خودروهای خارجی است. وقتی این دو کار انجام شد، باید اقداماتی برای آزاد کردن هزینه خودرو انجام شود. به عبارت دیگر نباید فشار خارجی بر خودروسازان وارد شود که خودروها را به چه قیمتی بفروشند.

وی در ادامه گفت: در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ مشکلی در بازار خودرو نداشتیم و مردم می توانستند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. وضعیت خودروسازان داخلی هم خیلی خوب بود، اما از سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ که واردات خودرو ممنوع شد، پدر خودروسازان آمد. الان همه خودروسازان زیان انباشته اند، به جایی رسیده ایم که هم مردم ناراضی هستند و هم خودروسازان.

نماینده مردم شیروان در شورای اسلامی تصریح کرد: کل واردات خودرو ما در بهترین حالت به ۱۰۰ هزار دستگاه هم نمی رسد که این یعنی کمتر از ۱۰ درصد نیاز داخلی کشور. این میزان واردات چه تاثیری بر خودروسازان بومی ما گذاشت که اینقدر نگران شدیم و جلوی آن را گرفتیم.آیا ارزش واردات خودرو برای بازگرداندن آرامش به جامعه را ندارد؟

وی در ادامه تاکید کرد: ۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهایی مانند چای هزینه می کنیم در حالی که ۳۰۰ میلیون دلار کافی بود اما از سوی دیگر واردات کالاهایی مانند خودرو را پیچیده کرده و زمین و زمان را به هم گره می زنیم. منافع کشور

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علت کاهش قیمت خودرو در حال حاضر افزایش تولید خودرو در سال گذشته به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است. تولید در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۰۰ هزار خودرو بود که در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو افزایش یافت و از سوی دیگر امیدی به واردات خودرو در جامعه ایجاد شد. اگر ۱۰۰ هزار خودرو وارد شود و تولید داخل به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو برسد، تقاضا کاهش می یابد و خودروسازان باید از مردم بخواهند خودرو بخرند.جدی افزود: کاهش قیمت در بازار خودرو در شرایطی ادامه خواهد داشت که روند تولید خودروهای داخلی ادامه داشته باشد. افزایش می یابد و واردات خودرو نیز باید با آن همراه شود.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد