قوه قضائیه اموال همه نمایندگان مجلس را به ثبت رساند

نماینده «سنگدوینی» در مجلس: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دو هفته گذشته بازرس قضایی برای ثبت اموال و اموال اعضای شورای اسلامی در مجلس نمایندگان تعیین شده است. نمایندگان موظف بودند دارایی های خود را به صورت شفاف اعلام کنند و در صورت مغایرت با اظهارات آنها […]

نماینده «سنگدوینی» در مجلس:
با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دو هفته گذشته بازرس قضایی برای ثبت اموال و اموال اعضای شورای اسلامی در مجلس نمایندگان تعیین شده است.
نمایندگان موظف بودند دارایی های خود را به صورت شفاف اعلام کنند و در صورت مغایرت با اظهارات آنها با آنها برخورد می شود.
قوه قضائیه اموال همه نمایندگان مجلس را به ثبت رساند.

رمضانعلی سنجدوینی نماینده مردم گلستان در شورای اسلامی گفت: از دو هفته گذشته بازرس قوه قضائیه در شورای اسلامی برای ثبت اموال و دارایی اعضای شورای اسلامی تعیین شده است.

وی افزود: در سامانه سادا برای هر نماینده یک حساب در نظر گرفته شد تا خود نمایندگان بتوانند املاک خود را در این سامانه ثبت یا اصلاح کنند. نمایندگان نیز موظف بودند دارایی خود را به صورت شفاف اعلام کنند و در صورت مغایرت با اظهارات خود با آنها برخورد می شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: در حوزه شفافیت به عنوان گامی موثر در مبارزه با فساد، مجلس نمایندگان گامی به جلو برداشت تا آرای نمایندگان و اموال آنها ثبت شود. و هفته گذشته همه بازیگران املاک خود را ثبت کردند. این اقدام مجلس نمایندگان و قوه قضاییه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس مسلمین بوده و نمایندگان را موظف به ثبت اموال خود می کند تا مشخص شود که در زمان نمایندگی از اجاره و موقعیت سوء استفاده نکرده اند.

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مقامات و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، مصوب مجمع عمومی عادی روز یکشنبه (یکشنبه) مورخ ۱۷/۲/۱۳۹۱ شورا با عنوان «طرح فوری رسیدگی به دارایی‌ها مسئولان، مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران وفق اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد. جمهوری اسلامی ایران به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و اصلاحات کلی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

 

دسته بندی: خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد