اوکراین هر چه نیاز دارد، در اختیارش قرار می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سردار بوکان، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که امروز برای یک سفر رسمی دو روزه وارد کیف شد، بر ادامه حمایت واشنگتن از اوکراین در مبارزه با روسیه تاکید کرد. واشنگتن (رویترز) – وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین و عقب […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سردار بوکان، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که امروز برای یک سفر رسمی دو روزه وارد کیف شد، بر ادامه حمایت واشنگتن از اوکراین در مبارزه با روسیه تاکید کرد.

واشنگتن (رویترز) – وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین و عقب نشینی از موضع روسیه به کیف سفر کرد و بر تمایل واشنگتن برای اطمینان از داشتن یک “بازدارندگی قوی” در اوکراین تاکید کرد.

بنا بر گزارش ها، بلینکن ساعاتی پس از آخرین حمله هوایی روسیه به کیف، وارد پایتخت اوکراین شد.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت که بلینکن احتمالا کمک های نظامی جدید ایالات متحده را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در طول سفر دو روزه خود اعلام خواهد کرد.

بلینکن اولین مقام آمریکایی است که از اوکراین از زمان آغاز حمله متقابل این کشور به مواضع روسیه در اوایل ژوئن، به اوکراین سفر می کند.بلینکن که در کنار کولبا ایستاده است، گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که نیاز دارد دارد، نه فقط برای مقابله با موفقیت، بلکه اطمینان حاصل کنیم که آنچه را که در درازمدت نیاز دارد، دارد.» بازدارندگی قوی است.

وی ادامه داد: ما همچنین مصمم هستیم که به همکاری با شرکای خود برای کمک به آنها در ایجاد و بازسازی اقتصادهای قوی و دموکراسی قوی ادامه دهیم.

در گزارش رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، آمده است که ضدحمله اوکراین بسیار کند پیش می‌رود و تاکتیک‌های ضعیف مانع آن شده است. با این حال، مقامات اوکراینی در برابر این انتقادها به شدت واکنش نشان دادند و کوربا را بر آن داشت تا به منتقدان مخالفت اوکراین بگوید “خفه شو”.

در این گزارش آمده است که اگرچه اوکراین ده ها روستا و شهر کوچک را در ضدحمله به دست آورد، اما میدان های مین و تله های ارتش روسیه مانع از پیشروی ارتش اوکراین در مناطق تحت کنترل ارتش روسیه شد.

در واکنش به سفر بلینکن به اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که واشنگتن به دنبال ادامه کمک مالی به ارتش اوکراین است تا «این جنگ را به آخرین اوکراینی برساند».با این حال، وی تصریح کرد که کمک های ایالات متحده به کی یف بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تأثیری نخواهد داشت.

از سوی دیگر، سفر بلینکن به اوکراین همزمان با تایید «رستم عمروف» از سوی پارلمان این کشور به عنوان وزیر دفاع اوکراین بود. بسیاری معتقدند یکی از گزینه ها اجرای طرح های آمریکا در منطقه است.

دسته بندی: خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد