انواع صفحه نمایش لمسی LCD سامسونگ (اصلی و غیر اورجینال)

صفحه نمایش LCD لمسی یکی از حساس ترین اجزای گوشی موبایل است. سامسونگ یکی از برندهایی است که همه کاره ترین صفحه نمایش لمسی LCD را از نظر کیفیت دارد. به عنوان مثال، انواع مختلف صفحه نمایش لمسی سامسونگ را در صفت های زیر می بینیم: صفحه نمایش لمسی استفاده شده (استوک یا روکار)، محکم […]

صفحه نمایش LCD لمسی یکی از حساس ترین اجزای گوشی موبایل است. سامسونگ یکی از برندهایی است که همه کاره ترین صفحه نمایش لمسی LCD را از نظر کیفیت دارد.

به عنوان مثال، انواع مختلف صفحه نمایش لمسی سامسونگ را در صفت های زیر می بینیم: صفحه نمایش لمسی استفاده شده (استوک یا روکار)، محکم (سرویس پک)، قدیمی، قدیمی ۲، شیشه تغییر یافته و غیره که هر کدام از نظر متفاوت هستند. میزان روشنایی صفحه نمایش و حساسیت لمسی و مقاومت ضربه ای صفحه نمایش و موارد دیگر با یکدیگر متفاوت است.

انواع تاچ ال سی دی سامسونگ

سرویس پک
همانطور که در ویدئو مشاهده کردید کیفیت تاچ ال سی دی سرویس پک یا همان سامسونگ تنها تاچ ال سی دی گوریلا گلس در بین کیفیت هایی است که به آن اشاره کردیم. این مدل از کیفیت و استانداردهای تولید بالایی برخوردار است. قبل از عرضه به بازار، صفحه نمایش لمسی LCD توسط شرکت های خدمات سامسونگ تست می شود.

همچنین با تعویض صفحه نمایش لمسی ال سی دی آسیب دیده با این نوع تاچ اسکرین ال سی دی، تفاوتی در کیفیت صفحه نمایش و لمس وجود ندارد. چندین شرکت چینی ال سی دی های لمسی جدید سامسونگ را تولید می کنند. صفحه نمایش های لمسی و ال سی دی کیفیت بالایی دارند، اما تفاوت آنها با شرکت ها این است که استانداردهای تولید را ندارند و مکررا مورد آزمایش قرار نمی گیرند.

شیشه رو عوض کن
کیفیت تعویض گلس صفحه لمسی سامسونگ این است که صفحه لمسی شکسته را از کشورهای مختلف جمع آوری می کنند و به چین می فرستند سپس شیشه های شکسته را تعویض می کنند. این مدل تاچ ال سی دی دارای کیفیت های بسیار متفاوتی است.مثلا شیشه ای که در کارخانه تعویض می شود نسبت به شیشه ای که در کارگاه تعویض می شود کیفیت بهتری دارد یا شرکت های چینی هستند که به غیر از شیشه، ال سی دی تخت را هم تعویض می کنند و در نتیجه کیفیت و قیمت این LCD تاچ کمتر پیدا می کند.

البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات علاوه بر شیشه ای و تخت، تاچ برخی از تاچ های ال سی دی نیز تغییر می کند و تاچ ال سی دی ها کیفیت بسیار پایینی دارند و خرید آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود. نمایشگرهای لمسی LCD که معمولاً به عنوان OG شناخته می شوند، ممکن است توسط برخی از افراد سودجو تحت عنوان عینک تغییر فروخته شوند. بنابراین بهتر است لوازم یدکی متحرک را از مراکز معتبر خریداری کنید.
OLED
کیفیت بعدی LCD لمسی قدیمی سامسونگ یا آی سی تخت است. این نمونه احساس ضعیف تر، کیفیت پایین تر و قیمت پایین تری دارد. اولین مدل های تولیدی این مدل قابلیت تغییر نور را نداشتند و به دلیل وجود آی سی روی سطوح برای پردازش تصویر، ال سی دی های لمسی در ایران به مدارهای مجتمع تخت نیز معروف هستند.

مشکلات ناشی از این مدارها این بود که به دلیل گرما، فشار و کمبود فضای آی سی در فریم ها، صفحه نمایش های LCD لمسی به سرعت آسیب دید و به همین دلیل تغییراتی در تکنولوژی ساخت آنها ایجاد شد که پردازشگر تصویر را داخل قاب قرار داد. کریستال پاییناکنون به غیر از قابلیت تغییر نور، صفحه نمایش های لمسی LCD قابلیت فیلتر آبی را نیز دارند.

OLED2
آخرین کیفیت صفحه نمایش لمسی تاچ ال سی دی سامسونگ که در مورد آن صحبت کردیم مربوط به تاچ ال سی دی اولد ۲ است. برای کاهش قیمت صفحه نمایش های لمسی TFT LCD تولید شده است. دو مشکل این نوع قطعه ضخیم بودن بیش از حد آن در مقایسه با صفحه نمایش لمسی LCD اصلی و عدم امکان تغییر نور بود. به عبارت دیگر، در روشنایی تاچ ال سی دی با تغییر نور هیچ اتفاقی نیفتاد. بنابراین به مرور زمان از ضخامت آن کاسته شد و جنس پشت آن فلزی شد و به جای قدیمی از نور پس زمینه و لمس در ساخت آن استفاده شد.

نکته ای که در این فناوری جدید وجود داشت وجود نور پس زمینه بود که باعث می شد با کمی فشار صفحه نمایش لمسی گوشی بشکند. به همین دلیل است که سری بعدی LCD های فلزی لمسی را تولید کرده اند که دارای صفحه فلزی در پشت هستند و استرس کمتری به نور پس زمینه وارد می کنند. پس از آن، جنس این کاغذ به پلاتین تغییر پیدا کرد که دوباره ضخامت آن کاهش یافت و در نهایت دو نسخه قدیمی عرضه شد.

ضخامت صفحه نمایش های LCD لمسی OLED2 مشابه صفحه نمایش های لمسی ال سی دی فابریک گوشی است که در ساخت آنها از مدارهای مجتمع استفاده نشده و در واقع از مدارهای مجتمع در کریستال های تاچ ال سی دی استفاده شده است.بشر

دسته بندی: فناوری و اطلاعات برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد