مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور، گفت: کرمانشاه به لحاظ تنوع خوراک ظرفیت ویژه‌ای درحوزه گردشگری دارد و ثبت ۳۷ خوراک استان چهره متفاتی از این دیار را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌کند. به‌گزاش  سردار بوکان؛ علیرضا ایزدی در حاشیه نشست شورای ثبت میراث‌ فرهنگی ناملموس کشور که […]

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور، گفت: کرمانشاه به لحاظ تنوع خوراک ظرفیت ویژه‌ای درحوزه گردشگری دارد و ثبت ۳۷ خوراک استان چهره متفاتی از این دیار را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌کند.

به‌گزاش  سردار بوکان؛ علیرضا ایزدی در حاشیه نشست شورای ثبت میراث‌ فرهنگی ناملموس کشور که در مجموعه کاروانسرای جهانی بیستون برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که هم تنوع اقلیمی و قومیتی بسیار ارزشمندی را داریم که در پیشینه تاریخی تمدن ایران ثبت و ضبط شده است و به همین خاطر شاهد یک تمدن ارزشمند هفت هزار ساله را درگستره جغرافایی کرمانشاه هستیم.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور، افزود: این گستره باعث شده تا یکی از بی‌نظیرترین نقاط تاریخی تمدنی ایران عزیز در این محدوده شکل بگیرد. بدون شک یکی از مقاصد اصلی سفر این منطقه است که باید نگاه جدی‌تری به توسعه گردشگری در ابعاد مختلف داسته باشد.

او تصریح کرد: دولت نگاه جدی به این بخش از کشور دارد و برای تحقق این اهداف پیگیر این هستیم که کرمانشاه را بهتر معرفی کنیم و تصویر ارزنده‌تری از استان را در بازار داخلی و خارجی ایجاد کنیم که بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

ایزدی گفت: کرمانشاه به عنوان شهر خلاق در حوزه خوراک است و پیشینه ارزشمند فرهنگی باعث شده تا در خصوص پوشش و خورده فرهنگ‌ها از جمله غذا باعث شده کرمانشاه دارای یک پیشینه و تنوع بسیار ارزشمند در این حوزه باشد.

او افزود: نشست شورای ملی ثبت آثار ناملموس با محوریت موضوع غذا در بیستون برگزار شد که ۳۷ پرونده این استان مورد بررسی و ثبت قرار گرفت.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ادامه داد: خوراک یکی از زیرشاخه‌های بسیار ارزشمند در حوزه اقتصاد گردشگری است گام موثری برداشته شود و چهره متفاوت‌تری از کرمانشاه در حوزه داخلی و خارجی معرفی شود.

او با اشاره به عقب ماندگی‌های کرمانشاه در حوزه‌های مختلف، گفت: وقوع هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد تا این استان اتفاقات تلخ زیادی را پشت سر گذاشته و سالها زیر آتش توپ و تانک و موشک دشمن باشد، به همین دلیل در زمانی که سایر استان ها از نظر اقتصادی در حال رشد بودند، کرمانشاه این فرصت را از دست داد.

ایزدی در خاتمه اظهار کرد: هنوز آثار جنگ هشت ساله تحمیلی در این استان وجود دارد، بنابراین کرمانشاه می‌تواند از آنها یک فرصت سازی کرده و با ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس زمینه‌ای برای رونق گردشگری جنگ برای خود فراهم کند.

در نشست شورای ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس کشور به میزبانی کرمانشاه، ۳۷ خوراک از این استان و ۳ خوراک از استان کردستان به ثبت ملی رسید.

دسته بندی: جامعه, فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد