ایمانی پور: سوزاندن قرآن بخشی از پروژه اسلام هراسی است

به گزارش خبرگزاری سرداربوکان، حجابی کرلانقیچ سفیر جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز ۱۹ مردادماه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی دیدار کرد. . ایمانی پور رئیس این سازمان در خصوص راهکارهای گسترش و ارتقای فعالیت های فرهنگی بین دو کشور صحبت کرد. ایمانی […]

به گزارش خبرگزاری سرداربوکان، حجابی کرلانقیچ سفیر جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز ۱۹ مردادماه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی دیدار کرد. . ایمانی پور رئیس این سازمان در خصوص راهکارهای گسترش و ارتقای فعالیت های فرهنگی بین دو کشور صحبت کرد.

ایمانی پور با ابراز خرسندی از انتصاب کارشناس زبان و ادبیات فارسی به عنوان سفیر ترکیه در ایران، این دیدار را نشانه عزم جدی دو طرف برای ارتقای همکاری های فرهنگی دوجانبه دانست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تشریح فعالیت های این سازمان در سطح ملی و بین المللی پرداخت و تصریح کرد: تلاش داریم با بهره گیری از سازمان تمدن کهن ایرانی، اسلام ناب محمدی (ص) را به مخاطبان خود معرفی کنیم. . دانش و توان متخصصان و کارشناسان ذیصلاح. ، برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه گردشگری و پیشرفت های علمی و فرهنگی ایران.ضرورت تدوین سند تبادل فرهنگی

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه، بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی، ترجمه و انتشارات، تولید مستند و فیلم و برنامه‌ریزی برای این روند و همکاری‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد. تدوین اسناد تبادل فرهنگی، ابراز تمایل کرد.

ایمانی پور با بیان اینکه روابط دو کشور و دو ملت رو به توسعه است، افزود: نقاط مشترک فرهنگی ایران و ترکیه بستر مناسبی برای همکاری های فرهنگی است تا بتوانیم اهداف مشترک را دنبال کنیم.

رئیس سازمان دیپلماسی فرهنگی کشور با تاکید بر لزوم توسعه روابط فرهنگی دو کشور به صورت دوجانبه و چندجانبه در قالب نشست‌های بین‌المللی و کنفرانس‌های تخصصی، گفت: ایران و ترکیه در حوزه ادبی و فرهنگی دارای توانمندی‌های فراوانی هستند. باید تا حد امکان معرفی شود پیش بینی حضور گردشگران.

وی در این خصوص توضیح داد: حضور مستمر گردشگران نیز می تواند در شکل گیری تصویر صحیح از واقعیت های دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد و ما می توانیم با معرفی صنایع دستی کشورمان که ترکیبی است این کار را انجام دهیم. ذوق و هنر ایرانی و آمیخته با فرهنگ کهن کشورمان برای شرکت در رویدادهای فرهنگی دو کشور.سوزاندن قرآن بخشی از پروژه اسلام هراسی است

ایمانی پور در ادامه سخنان خود بر گسترش همکاری‌های دینی با محوریت گفت‌وگوهای دینی، نشست‌های علما و اندیشمندان، بررسی‌ها و بررسی‌های دینی و قرآنی تاکید کرد و گفت: دو کشور ایران و ترکیه می‌توانند پروژه‌های زیادی را برای تقویت روابط فرهنگی در عرصه بین‌المللی تعریف کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به حرکت به سوی اعلام گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق وحدت اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، گفت: توجه ویژه‌ای به ترکیه به عنوان یک کشور مهم داریم. کشوری و اسلامی در منطقه و بین المللی، به همین دلیل به همتایان خود علاقه مندیم، بیایید این موضوعات را به صورت علمی مورد بحث قرار دهیم.

وی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد، گفت: اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان و راهنمای سعادت بشریت، حرکتی سازمان یافته و بخشی از ترویج خشونت است. اسلام هراسی، که امروزه خود را نشان می دهد و بنابراین نباید از آن غافل شد.

ایمانی پور تصریح کرد: لازم است هرچه سریعتر اقدامات مهمی برای جلوگیری از تکرار و تداوم این پدیده توهین آمیز و تحریک آمیز انجام شود و با سران و عاملان این اقدام به شدت برخورد شود.علاقه نخبگان و دانشگاهیان ترک به زبان فارسی

حجابی کرلانقیچ سفیر جمهوری ترکیه در کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ و ادبیات ایران و ترکیه از جنبه های مختلف اشتراکات فراوانی دارد، لذا پیشنهاد می کنم «روزهای فرهنگی» برای ارائه فرهنگ و هنر. دو کشور به مردم دیگری.

وی با اشاره به علاقه خود به زبان فارسی گفت: در دوران دانشجویی علاقه زیادی به کلاس های ادبیات داشتم. در آن کلاس ها، معلم مدرسه ما در مورد جایگاه زبان فارسی برای ادبیات کلاسیک ترکی صحبت می کرد، بنابراین تصمیم گرفتم زبان شیرین فارسی را در دانشگاه یاد بگیرم.

کرلانگیچ تصریح کرد: امروزه نخبگان و دانشجویان دانشگاه های مختلف ترکیه در رشته های مختلف از جمله ادبیات، تاریخ، جامعه شناسی و الهیات برای تحقیق و حتی علاقه به مطالعه فارسی می پردازند.

سفیر جمهوری ترکیه در کشورمان خواستار گسترش همکاری های فرهنگی دو کشور شد و از تدوین و تنظیم سند تبادل فرهنگی استقبال کرد.

وی همچنین اقدام موهن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم و بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه موثر جمعی از سوی کشورهای اسلامی برای عدم تکرار اهانت به مقدسات اسلامی تاکید کرد.بشر

دسته بندی: فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد