* هاوری اسماعیلی ۱٫ لطفاً خودتان را برای مخاطبان پایگاه خبری سردار بوکان  معرفی کنید: سلام؛ من فاطمه کوله هستم، بیشتر با بیان من رو میشناسن، از شهرستان بوکان، آستان آ.غ، از خانواده ای متوسط با پنج پسر و من تک دختر خانواده، فارغ التحصیل کارشناسی رشته حقوق دانشگاه پیام نور بوکان می‌باشم. ۲٫ در […]

* هاوری اسماعیلی

۱٫ لطفاً خودتان را برای مخاطبان پایگاه خبری سردار بوکان  معرفی کنید:
سلام؛ من فاطمه کوله هستم، بیشتر با بیان من رو میشناسن، از شهرستان بوکان، آستان آ.غ، از خانواده ای متوسط با پنج پسر و من تک دختر خانواده، فارغ التحصیل کارشناسی رشته حقوق دانشگاه پیام نور بوکان می‌باشم.
۲٫ در چه رشته‌های ورزشی فعالیت داشته‌اید؟
در چند رشته فعالیت داشته ام، عضوتیم والیبال هلال احمر بوکان بوده ام، رشته ی رزمی کیوکوشین کار کردم ولی نه به صورتی که کمربند داشته باشم یا کلاس خاص و یا استادی داشته باشم آموزشهای لازم رو از روی کتاب و برادرم میدیدم برادرم سرکلاس هرچی یاد میگرفت به منم انتقال میداد، چون کلاسی برای خانم‌ها درآن زمان نبود، دوچرخه‌سواری و فوتبال از همان اوایل سنین کم جزو فعالیتهای اصلی و مورد علاقه ام تا زمان پشت کنکوری بوده و هنوز هم هست.
واینک از سال ٨٣،٨۴ پا در کفش کوهنوردی کردم و از سال ٨٧ دست به سنگ شدم تا به حال مسمترأ به این دو رشته ی ورزشی مشغول بوده‌ام.
۳٫ به‌طور حرفه‌ای چه رشته‌ای را دنبال کرده‌اید؟
من اکنون به طور حرفه‌ای ،سنگ‌نوردی داخل سالن و کوهنوردی رو مشغول هستم، مربی درجه سه و مدرس صعودهای ورزشی هستم، ولی در آینده شاید یک رشته ی دیگر به آن اضافه کنم، و اون بسته به زمان و امکانات و موقعیت و بالا بردن علم و توانایی من دارد.
از شرکت در مسابقات و اردوها برای مخاطبین‌مان بفرمایید:
مسابقات صعودهای ورزشی جام فجر اهواز، مسابقات تیم ملی در پلور دو بار شرکت داشتم که سالهای اول سنگ‌نوردی من بود و تجارب خوبی رو کسب کردم و شوق و انگیزه ی من را برای ماندن و ادامه‌ی این رشته به طور جدی بیش‌تر کرد، اکنون در اولین مسابقات استان آ،ش رشته بلدرینگ با سایر بچه های استان خودمان به عنوان نماینده استان آ.غ شرکت داشتم و به فینال راه یافتم جزو پنج نفر اول بودم.
الان سخت در حال آماده سازی برای دو مسابقه ی انتخابی تیم استانی خودمان و تیم ملی بلدرینگ در شهریور ماه ٩۶مهاباد وآ.ش هستم. از برنامه ی بدنسازی گرفته که زیر نظر دو مربی بزرگوارم آقایان یوسف نادری و جناب یوسف پور هستم، برنامه ی هوازی که شامل دو پیست و اینتروال در کوه میشود و برنامه‌ی سنگ‌نوردی که از دوست خوب و عزیزم از همدان که جزو بهترین سنگنوردان هستند جناب آقای سعید(عرفان اصفهانی) میگیرم.
انشالله بعد این دو مسابقه، مسابقات فجر امسال و مسابقات تیم ملی سال آینده بتوانم به فینال راه پیدا کنم و رتبه‌ی مناسبی رو ازآن خودکنم.
از یک طرف بحث اردوهای هیمالیا نوردی استان هست، مجبورم دایم آمادگی خود راحفظ کنم، تا با اعلام ناگهانی کارگروه هیمالیا نوردی استان، با آمادگی کامل حضور پیدا کنم، شاید در نظر برای من خیلی سخته که بتوانم این دو رشته ی سنگین رو باهم کار کنم یا به هردو برسم،،،ولی خواستن توانستن هست.
۴٫ از کوهنوردی و جزئیات این رشته بفرمایید:
کوهنوردی جزو سنگین ترین رشته های دنیا است و در آن واحد پرهزینه ، وقت‌گیر وخطرناک‌ترین هم هست، علم کوهنوردی یک دانشگاه هست که باید یک به یک درس‌های آن را پاس کرد و هر لحظه آزمون گرفته می‌شود، پس رشته‌ای نیست که تنها با یک جفت کفش و کوله پشتی و باتون ویا اصلن با همه ی امکانات استاندارد و گران وارد این رشته شد،پس حتمن باید درس های لازم را فراگرفت و زمان و انرژی لازم را برای آن گذاشت.
۵٫ سنگ‌نوردی طبیعت دارای چه خصوصیاتی است؟
سنگ‌نوردی طبیعت بیش‌تر فنی هست شامل کارگاه ها، طناب و ابزار ها، حمل بار و مجروح و مسیرگشایی و انواع گره ها و مهارت در استفاده و زدن آنها می‌باشد و در هم راستای آن تمرینات صعود و حمایت‌ها و کسب توانایی جسمانی صعود و فرودو حمایت هست که همه اینها در کنار هم باعث می‌شود که یک صعود یا مسیر گشایی به نحو احسن انجام شود.
۶٫ از جنبه‌ی مالی و حمایت ورزشکاران در این زمینه بفرمایید:
خب عرضم به حضورشما،،، اسپانسری در کشور ایران هنوز، جا باز نکرده برای یک ورزشکار، در ایران برای شخص قدر تیم ملی در مورد اسپانسر مشکلات واضح و فاحشی داریم که خود فدراسیون مستحضر هست، فدراسیون و هیت بودجه ی مناسبی ندارن برای حمایت از ورزشکار، ورزشکار کل مخارج رو باید از جیب شخصی خود پرداخت کند یا به جوری دست به دامان اسپانسر و کمک های دوستان و مردم شود، در ایران جز چند رشته‌ی مشهور مثل فوتبال و والیبال و کاراته و کشتی ،رشته‌ی دیگری نه حمایت می‌شود نه حتی اسمی به میان می‌آید، در حالی که رکورد دنیا توسط ورزشکار ایران در رشته ی سرعت صعودهای ورزشی زده شده است.
رشته ی کوهنوردی با همه این سختی‌ها،،، شخص در اردوهای هیمالیا نوردی شرکت می‌کند که تمام ادروها مخارج به عهده ی خودش هست بماند، در آخر یا باید دو سوم یا یک سوم هزینه رو خودش متقبل بشه و یا از همه بدتر صعود کنسل اعلام می‌شود چون هیت استان بودجه خالی دارد.
۷٫ در پایان اگر گفته‌ی خاصی دارید برای مخاطبان‌مان بفرمایید:
نکته‌ی قابل ذکر این است که بطور کلی همه‌ی رشته‌های ورزشی خصوصاً کوهنوردی و سنگ‌نوردی در بین بانوان جامعه‌ی ما آن‌طور که شایسته است فرهنگ سازی شود، برای شما و همکاران محترمتون در هفته‌نامه‌ی پیام بهاران آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون را از خداوند منان خواستارم.

دسته بندی: جامعه, گفتگو های ورزشی, ورزش, ورزش کردستان برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد