* طاهر احمدیان درباره « سردار» حرف می‌زنیم. درباره تیمی که به شهرمان اعتبار و به مردم شهرمان شادی و شور داده و نام بوکان و مردم خوب دیار موکریان را به تمام ایرانیان شناسانده و فهمانده که اینجا قطب دیگری از فوتبال ایران خواهد شد. «سردار بوکان» مدرسه عشق و تعصب است و « […]

* طاهر احمدیان

درباره « سردار» حرف می‌زنیم. درباره تیمی که به شهرمان اعتبار و به مردم شهرمان شادی و شور داده و نام بوکان و مردم خوب دیار موکریان را به تمام ایرانیان شناسانده و فهمانده که اینجا قطب دیگری از فوتبال ایران خواهد شد. «سردار بوکان» مدرسه عشق و تعصب است و « سردار» یک تیم با شرف و دوست داشتنی است. سردار از بوکان جدا نیست. مهم نیست که شما بازاری یا کارمند و یا دکتر و مهندس باشید، شما هرچه باشید و هرکه هستید یک سردار واقعی هستید. این تیم محبوب ریشه در قلب مردم بوکان دارد و در این مدت کوتاه جایش را در دل مردم باز کرده است. تمام خیابانها، مغازه ها، کافه ها و چایی خانه های بوکان ردی از سردار دارد. ردی از عشق و تعصب و ردی از بیگناهی و مظلومیت سردار و ردی از…
ما باید همواره و همیشه همراه سردار باشیم تا نگذاریم تیم مردمی و خوب سردار متلاشی شود و به جای دیگری منتقل گردد. باید سرپا نگاهش داریم و نگذاریم تنها دل خوشی مردم بوکان از بین برود. نگذاریم مردم کوچه و خیابان از تب و تاب روزی بازی سردار بیافتند. نگذاریم شادی بچه های مدرسه و کوچه را که هر یک اسم بازیکن سردار را برای خودش انتخاب کرده از بین برود و نگذاریم که کج اندیشان به مقاصد خود برسند.
بیاید با هم سردار را زنده نگهداریم. بیاید تا با هم در چهارچوب قانون باشگاه داری کشورمان سردار را بسازیم؛ مگر نه اینکه سردار به بوکان و مردم خودش خدمت کرده است و نام بوکان را بر سر زبانها انداخته است و حتی رسانه های ملی به احترام درباره بوکان و هواداران خونگرم سردار صحبت می کنند.
درباره مردمی که با جان و دل سردار را دوست دارند و برایش از جان مایه می گذارند؛ تا جای که وقت بازی سردار همه دست از کار و زندگی می کشند. همه مغازه ها نیمه باز هستند و همه کارمندان به خانه نرفته و به ورزشگاه می روند. همه کوچه ها خلوت می شوند، چه بسا کسانی که نمی توانند به ورزشگاه بروند هم در خانه می نشینند و به تنها رسانه سردار و تلاش بی وقفه بچه ها را در کانال سردار گوش می دهند،تا اتفاقات داخل ورزشگاه و بازی را بشنوند و با هر گل سردار همراه با ورزشگاه هوای شادی در سراسر کوچه ها و خیابان ها و تمام نقاط شهر شنیده می شود و بعد از بازی همه به کوچه و خیابان می‌آیند و از همدیگر می پرسند دیدید چه بازی شد، دیدید چه کاری که نکردند بچه های تیم سردار و همینطور تا پاسی از شب بحث سردار و برد شیرینش دهان به دهان می گردد و تمام روز مردم شاد و سرحال هستند. نگذاریم این شادی از بین برود. نگذاریم هیجان روز بازی از این شهر برود. نگذاریم مردمی که از شهرهای دیگر می آیند و رونقی به بازار شهر می دهند دیگر نیایند. نگذاریم ماشینهای که روز بازی از همه نقاط شهر مردم را به ورزشگاه می آورند تا برای خود درآمدی داشته باشند نگران شوند. نگذاریم مردمی که با فروش اجناس خود در روز بازی چه بیرون ورزشگاه و چه داخل ورزشگاه می فروختند تا درآمدی هر چند اندک را برای خانواده فراهم کنند دیگر صدایشان را نشنویم و غمگین شوند.
نگذاریم مردمی که به ورزشگاه می آمدند تا با تشویق جانانه خود به تیم روحیه دادند و هیجانات درونی خود را تخلیه می کردند و برای فرصتی کم تمام ناراحتی و مشکلات روزمره خود را فراموش می کردند، از بین برود و شادیهایشان را که با هم تقسیم می کردند از آنها گرفته شود.
بیاید کاری کنیم این هیجانات و شور و شوقها در شهرمان بماند و جای دیگری نرود. بیایم حرفها را نشکنیم و راه را برای آینده هموار سازیم. بیایم تلاش کنیم تا از این که هستیم جلوتر برویم و سربلندتر باشیم. بیایم تلاش چند ساله عوامل تیم را که برای سردار زحمت کشیدند بیهوده نگذاریم انشاالله …
امیدوارم که مسئولین محترم و بزرگ مردان شهر همه با هم سردار را زنده کنند و دست در دست همدیگر برای سربلندی سردار و برگشت شور و هیجان به شهر تلاش جانانه بکنند. جا دارد از تلاشهای بی بدیل مدیر عامل زحمت کش و خستگی ناپذیر تیم، سرپرست محترم و فعال، مربی کار بلد و با دانش، کادرفنی مجرب و با توان و تمام بازیکنان و هواداران تیم محبوب سردار تشکر و قدردانی فروان بکنم که برای آوردن شادی به شهرمان و خوشحال کردن مردم زحمت کشیدند… به امید روزی که سردار دوباره سردار شهرمان شود، تا صدای هزاران عاشق دل سوخته سردار در دل کوه (ناله شکینه) و تمامی کوچه و خیابان شهر شنیده شود. به یاری خداوند متعال و همه مسئولین محترم و تمامی مردم شهر این صدا دوباره شنیده شود.

دسته بندی: ورزش, ورزش کردستان, یاداشت ها برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد