معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پرونده مساجد کشور برای ثبت در میراث جهانی تهیه می‌شود که مسجد جامع ارومیه نیز قابلیت قرارگیری در این فهرست را دارد. جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی […]

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پرونده مساجد کشور برای ثبت در میراث جهانی تهیه می‌شود که مسجد جامع ارومیه نیز قابلیت قرارگیری در این فهرست را دارد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از مسجد جامع این شهرستان بازدید کرد.

او در این بازدید گفت: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی- اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

جواد واحدی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای قدردانی دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید گفت: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد