فرماندار بوکان گفت:برنامه مدونی برای توسعه صنعت گردشگری بوکان در حال تدوین است. به گزارش « ده نگی ولات» ، فرماندار شهرستان بوکان به ضرورت ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با تکیه بر قابلیت‌های منطقه‌ای تاکید و بیان کرد: این شهرستان در دو بخش گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی دارد و بر همین اساس برنامه […]

فرماندار بوکان گفت:برنامه مدونی برای توسعه صنعت گردشگری بوکان در حال تدوین است.
به گزارش « ده نگی ولات» ، فرماندار شهرستان بوکان به ضرورت ایجاد فرصت‌های جدید شغلی با تکیه بر قابلیت‌های منطقه‌ای تاکید و بیان کرد: این شهرستان در دو بخش گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی دارد و بر همین اساس برنامه مدونی برای توسعه صنعت گردشگری آن در حال تدوین است.
خشایار صنعتی فرماندار بوکان به همراه بخشدار مرکزی و رؤسای ادارات ذیربط طی یک بازدید چند ساعته از روستای چاورچین که به زودی شاهد اجرای ابر پروژه تفريحی در منطقه خواهد بود با اشاره به نیاز شدید جامعه و حوزه جنوب استان به توسعه فعالیت های ورزشی و تفریحی اضافه کرد: محدوده روستای چاورچین بستر مناسبی برای ایجاد تفریحات آمیخته با هیجان را داراست که بلحاظ سهولت دسترسی و برخورداری از زیرساختهای مناسب بهترین موقعیت را برای بیتوته گردشگران و فراهم سازی اوقات فراغت جوانان رقم می زند و بالتبع زمینه اشتغال و درآمدزایی نیروهای بومی نیز فراهم می شود.
فرماندار بوکان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه گذاران و طرح های اشتغالزا می باشد، گفت: با توجه به این که بوکان یک منطقه حائز اهمیت در گلوگاه شرق به غرب و شمال جنوب بوده و قطعا با معرفی زمینه ها و بسترهای مساعد شاهد شتاب بخشی در مسیر توسعه خواهد بود، و بی تردید هم افزایی ساکنین و حمایت دولتی در کنار سرعت عمل و ریسک پذیری سرمایه گذار در بهره برداری از این پروژه گردشگری می تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.
طرح مجتمع تفریحی،سرگرمی،گردشگری چاورچین واقع در کیلومتری ۱۰ جاده بوکان، مهاباد، روستای چاورچین می باشد.
این طرح در بین دو کوه مجاور خواهد بود که ارتفاع آن در کوه مبدا ۱۲۴ متر و در کوه مقصد به ۲۵۰ متر خواهد رسید.
در یکی از پروژهها ،این دو کوه توسط سیم بکسل های مخصوص (شبیه به تله کابین)تحت عنوان تله فریک و زیپ لاین ارتباط خواهند داشت، طول مسیر حدود ۱۵۰۰ متر خواهد بود که در نوع خود در منطقه بی نظیر می باشد. این فعالیت که در گروه تفریحات هیجانی یا اکستریم (فرا ورزش) می باشد و بدلیل عبور از بالای دره و رودخانه طرغه موجب جذب و هدایت گردشگران و طرفداران ورزشهای هیجانی به منطقه خواهد شد.
پروژه دوم آن اسکای گلاس یا آسمان شیشه اییست که برای اولین بار در چاورچین اجرا خواهد شود.
سایر پروژههای این طرح، پل معلق شیشه ایی، سورتمه ریلی، غول تاب، دوچرخه هوایی، بانجی سقوط آزاد، پرواز با پاراگلایدر، بالن سواری، باگی سواری، پیست اسکی و رستوران خواهد بود. میزان سرمایه اولیه لازم برای اجرای طرح ۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال بوده و زمان لازم برای بهره برداری یکسال می باشد.
تمامی مراحل طراحی، نظارت و اجرا توسط مهندسین زبده ایرانی انجام خواهد شد.
توجیهات اجرای طرح نزدیکی به غار سهولان، مناطق ییلاقی حدفاصل بوکان _ مهاباد و بازارچه های مرزی شهرهای اطراف و شهر مهاباد و اقامتگاه بومگردی چاورچین می باشد که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این منطقه جذب می نماید.
میزان اشتغالزایی مستقیم در زمان بهره برداری ۶۰ نفر و غیر مستقیم ۴۰۰نفر بیشتر خواهد بود که به عنوان یک جاذبه ضمن اینکه منطقه را به قطب گردشگری تبدیل خواهد نمود بر درآمد ناخالص محلی و ملی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
سرمایه گذاری این طرح توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد و مجوز آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی صادر شده است که با دفاع و حمایت فرمانداری در مرحله صدور پروانه از طریق کارگروه زیربنایی استان می باشد.
روستای چاورچین در ١٠ کیلومتری شهرستان بوکان واقع شده است.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد