* کیوان یاری مراسم نهمین سالگرد قادر عبدالله زاده سلطان ساز شمشال با حضور چهره های برجسته فرهنگی و هنری بوکان برگزار شد. صبح روز سه شنبه ۱ خرداد ماه در پارک حسن زیرک و در مزار قاله مره با حضور جمعی از عموم مردم، هنرمندان، شاعران،و نویسندگان یاد و خاطره نوازنده برجسته و مشهور […]

* کیوان یاری

مراسم نهمین سالگرد قادر عبدالله زاده سلطان ساز شمشال با حضور چهره های برجسته فرهنگی و هنری بوکان برگزار شد.
صبح روز سه شنبه ۱ خرداد ماه در پارک حسن زیرک و در مزار قاله مره با حضور جمعی از عموم مردم، هنرمندان، شاعران،و نویسندگان یاد و خاطره نوازنده برجسته و مشهور شمشال کردستان را گرامی داشتند.
سوسن حسن زاده، مسئول موسسه فرهنگی و. هنری حسن زیرک در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان حاضر در این مراسم، یاد و خاطره هنرمند برجسته موسیقی کردی (قاله مره ) را گرامی داشت.
رسول چوپانی “شوانه” از شاعران نو گرای بوکانی نیز با قرائت شعر، حسن کریمیان، مصطفی ایلخانی زاده، با ارائه مقاله، عوسمان سور با نرمه نی، علی فروتن با حیران، احسان زیرک با اواز، حال و هوای خاصی به این مرام بخشیدند.
حضور کم نظیر عموم مردم فرهنگ دوست شهرستان بوکان، مهاباد، سقز، مریوان، سلیمانیه و سردشت، حس هنر پروری بیشتری را در دل و جان هنرمندان برانگیخت و شنیدن شعر خاقان پولا، ارامش و حس هنر دوستی بیشتر را در قبل ها روانه کرد.
قادر عبدالله زاده ملق به قاله مره سال ۱۳۰۴ در روستای کولیجه چشم به جهان گشود، این هنرمند کرد، یکی از اساتید برجسته ساز شمشال بوده و در ۲۰ شور جهان در جشنواره ها و کنسرت ها حضور پیدا کرده بود.
این نوازذده مشهور کردستانی به دلیل فقر مالی نتوانست جایزه کشور المان را در سال ۱۹۹۳ که بهترین و اصولی ترین نوع نی نی نوازی به ایشان اختصاص یافته بود دریافت کند.هنرمند قاله مره سی و یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ بر اثر بیماری قلبی در سن ۸۴ سالگی در گذشت و در کنار استاد بی بدیل موسیقی کردی حسن زیرک به خاک سپرده شد.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد