مسعود پزشکیان: روش هدایت کردن و پیشگیری کردن بهتر از برخورد کردن و حذف کردن است. نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه باید با دانشجو منطقی صحبت و منطقی جواب آنها را داد، گفت: دانشجو بیگانه نیست و قرار است فردا مملکت را آنها اداره کنند اما جواب او را نمی […]

مسعود پزشکیان: روش هدایت کردن و پیشگیری کردن بهتر از برخورد کردن و حذف کردن است.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه باید با دانشجو منطقی صحبت و منطقی جواب آنها را داد، گفت: دانشجو بیگانه نیست و قرار است فردا مملکت را آنها اداره کنند اما جواب او را نمی دهیم و به او برچسب می زنیم درحالی که روش هدایت کردن و پیشگیری کردن بهتر از برخورد کردن و حذف کردن است.

به گزارش شفقنا؛ مسعود پزشکیان در خصوص دانشجویان و ممانعت از ورود برخی از آنها به دانشگاه، گفت: من خیلی در جریان همه دانشگاه‌ها نیستیم که روند به چه شکل است اما در دانشگاه‌های پزشکی که در آن تدریس می‌کنم، با رییس دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی و اعضای حراست صحبت کردیم و در جریان هستیم که به اکثر دانشجویان یا حکم ندادند و یا حکم تعلیقی دادند که اگر حرکت خود را تکرار کردند حکم قابل اجرا است؛ لذا تا آنجایی که از دانشگاه‌های پزشکی خبر دارم، دانشجویان هیچ مشکلی برای حضور در دانشگاه ندارند.
وی در ادامه افزود: دانشجو نباید از چارچوب های منطقی که باید از آن تبعیت کند، دور باشد. زیرا نمی توان در سیستمی، یک عده به رهبری بی احترامی کنند و پایه های انقلاب را زیر سوال ببرند. بنابراین چارچوبی باید وجود داشته باشد که اگر این افراد قرار است اعتراضی کنند، این اعتراض در چارچوب قانون باشد.

پزشکیان تصریح: اگر شاهد رفتارهای غلطی از برخی دانشجویان هستیم پس مقصر خود ما هستیم؛ فرهنگ را روحانیت به آنها اموزش داده است و ما به عنوان استاد با آنها ارتباط داشتیم پس ما چه کردیم که به این شکل رفتار می کنند؟ ما به جای اینکه مشکلات را علت یابی و برای حل انها اقدام کنیم، با معلول مبارزه می کنیم؛ عملکرد دانشجویان، معلول رفتارهای ما است و باید در رفتار خودمان تجدید نظر و نوع برخوردمان را با دانشجویان و کسانی که حرفی برای گفتن دارند اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه منطق را با منطق می توان جواب داد نه تهدید کردن، گفت: ما به جای اینکه به طور منطقی جواب کسی که اعتراض دارد و دانشجو، محصل و یا کارمند است را بدهیم، برچسبی به او می زنیم که مثلا خلاف رهبری و یا فلان شخص حرف زدی!. من ممکن است خلاف هر کسی حرف بزنم بنابراین مسوولان و متولیان باید ما را توجیه کنند؛ اما این کار را نکردیم بنابراین کار به جایی رسیده است که بسیاری، تقصیرها را به گردن رهبری می اندازند درحالی که اگر ایشان حرفی زدند منطقی پشت آن بوده است.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: باید با دانشجو منطقی صحبت و منطقی جواب آنها را داد؛ چراکه دانشجو بیگانه نیست و قرار است فردا مملکت را آنها اداره کنند اما جواب او را نمی دهیم و به او برچسب می زنیم درحالی که روش هدایت کردن و پیشگیری کردن بهتر از برخورد کردن و حذف کردن است.

دسته بندی: جامعه, خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد