پارلمان بلژیک با اجماع آرا جنایات داعش علیه ایزدی ها در عراق را نسل کشی دانست. به گزارش شفق نیوز، پارلمان بلژیک با اجماع آرای ۱۳۹ نماینده حاضر در جلسه، جنایات داعش علیه را اقلیت ایزدی عراق را نسل کشی دانست. نمایندگان پارلمان بلژیک همچنین از دولت فدرال این کشور خواستند عوامل این جنایت را […]

پارلمان بلژیک با اجماع آرا جنایات داعش علیه ایزدی ها در عراق را نسل کشی دانست.
به گزارش شفق نیوز، پارلمان بلژیک با اجماع آرای ۱۳۹ نماینده حاضر در جلسه، جنایات داعش علیه را اقلیت ایزدی عراق را نسل کشی دانست.

نمایندگان پارلمان بلژیک همچنین از دولت فدرال این کشور خواستند عوامل این جنایت را تحت تعقیب قرار دهد و از هر گونه ابتکار ارائه شده از سوی جامعه جهانی در این زمینه حمایت کند.

براساس متن مصوبه پارلمان بلژیک، “نسل کشی توسط (داعش) علیه ایزدی ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون را به رسمیت شناخته و محکوم می نماید.

“جورج دالمانی” نماینده پارلمان بلژیک که در زمینه تدوین پیش نویس مذکور مشارکت داشت تأکید کرد: گرایش به نسل کشی برنامه ریزی ایزدی ها براساس شهادت هایی که بیانگر جنایت قتل و ربودن کودکان و همچنین از بین بردن کامل چهارپایان و محصولات کشاورزی و همچنین مین گذاری مناطق مختلف است به اثبات رسیده است.

نمایندگان موافق و مخالف دولت بلژیک به این مصوبه رأی مثبت دادند. همچنین فراکسیون های سیاسی ۱۰ گانه پارلمان در اقدامی بی سابقه با اجماع آرا با آن موافقت کردند.

پیش از این نیز، پارلمان های کانادا، ارمنستان و پارلمان اروپا، جنایات داعش علیه ایزدی ها را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته بود.

دسته بندی: جامعه, خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد