معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: هیچ تغییر قیمتی در سهمیه نان و آرد صورت نگرفته است. هیچ تغییری در قیمت و سهمیه نان و آرد نانوایی ها صورت نگرفته است /کمبودی در تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد به گزارش سردار بوکان نادر صادقی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: هیچ تغییر قیمتی در سهمیه نان و آرد صورت نگرفته است.

هیچ تغییری در قیمت و سهمیه نان و آرد نانوایی ها صورت نگرفته است /کمبودی در تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد
به گزارش سردار بوکان نادر صادقی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از تشکیل صف های طولانی مقابل نانوایی ها تعدادی از واحد های نانوایی ارومیه از امشب تا ساعت ۱۲ نیمه شب اقدام به پخت نان خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به صف‌های موجود در مقابل واحدهای خبازی یادآور شد: از نظر توزیع سهیمه آرد برای واحدهای خبازی، تغییری ایجاد نشده و علت مراجعات مکرر برای خرید نان برخی نگرانی‌ها در بین شهروندان است.

صادقی با بیان اینکه برای ایجاد اطمینان خاطر برای شهروندان از تأمین نان و عدم کمبود آرد و نان در برخی مناطق استان نانوایی‌ها ملزم به کار در ۲ و یا ۳ شیفت شده‌اند، افزود: شهروندان می‌توانند نان مورد نیاز خود را از این نانوایی‌ها تهیه کنند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه زمان‌بندی دولت، تا آخر سال هیچ افزایشی در حوزه آرد و نان نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با همان قیمت سابق، نان به آنها عرضه خواهد شد.

صادقی ادامه داد: در حوزه تامین گندم و آرد استان تاکنون مشکلی نداشته و بعد از این هم نخواهیم داشت، زیرا در حال حاضر برنامه حمل گندم به استان و سیلوها منظم و بدون وقفه ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در مورد سرانه مصرف نان هم گفت: سرانه مصرف ماهیانه نان در استان ۷.۵ کیلوگرم است که این مقدار در کشور ۶ کیلوگرم است که هیچ مشکلی در زمینه تامین این سرانه وجود ندارد.

صادقی افزود: بعد از ابلاغ قیمت های جدید کالاهای اساسی هیچگونه کمبودی در اقلام اساسی نداریم و این کالاها به وفور در فروشگاه های سطح شهرستان ارومیه با قیمت جدید در دسترس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: طی تشدید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی، یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در این استان بازرسی و ۱۸۰ پرونده تخلفاتی نیز تشکیل شد.

صادقی افزود: به منظور حفظ حقوق مردم، تیم‌های بازرسی مشترک صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی اتاق اصناف و بسیج اصناف در ۲ روز گذشته در قالب بیش از ۱۰۰ تیم بازرسی متشکل از ۲۰۰ بازرس واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار داده‌اند و در کنار تشکیل چندین پرونده تخلفاتی، چندین انبار احتکار کالا کشف و ضبط و جهت برخورد قانونی به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار کالاهای اساسی در آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: طبق گزارش‌های رسیده حدود ۳۵۰ تُن مرغ وارد بازار شده و هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۵۹۸ هزار ریال در ۲ روز گذشته به بازار عرضه شده و از نظر سایر اقلام از جمله روغن، تخم مرغ، لبنیات و برنج نیاز استان به میزان لازم تامین شده و به حد کافی در دسترس شهروندان است.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد