شهردار بوکان گفت: با اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار و نیز جذب مشارکت های دولتی و بخش سینمایی کشور، بزودی سینمای جدید پردیس در بوکان راه اندازی خواهد شد ناصح محمّدخانی شهردار بوکان از بازدید کارشناسان و متخصصین صنعت سینمایی از وضعیت ساختمان سینمای قدیمی این شهر و اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار و نیز […]

شهردار بوکان گفت: با اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار و نیز جذب مشارکت های دولتی و بخش سینمایی کشور، بزودی سینمای جدید پردیس در بوکان راه اندازی خواهد شد

ناصح محمّدخانی شهردار بوکان از بازدید کارشناسان و متخصصین صنعت سینمایی از وضعیت ساختمان سینمای قدیمی این شهر و اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار و نیز تلاش برای جذب مشارکت های دولتی و بخش سینمایی کشور خبر داد.

شهردار بوکان گفت: بزودی عملیات ساخت و احداث سینمای جدید پردیس بوکان آغاز شده و نیز انتظار می‌رود این عملیات در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسد.

محمدخانی گفت: در صورت تحقق این امر، پس از دو دهه تعطیلی سینما در بوکان شاهد بهره برداری آن خواهیم شد.

اولین سینما در شهرستان بوکان در سال ۴٣-١٣۴٢ در روبروی اداره دخانیات در زمینی به مساحت ۴٠٠ متر مربع، با سرمایه گذاری و مدیریت ستار علی پور، با نام سینما سعدی شروع بکار کرد.

این سینما در سال ١٣۵۶ بر اثر اتصال برق دچار اتش سوزی شد و بعد از ان دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

در سال‌های ابتدای دهه ۷۰ مردم بوکان شاهد احداث دومین سالن سینمای شهر بعد از سینما سعدی بودند، اما در دهه هشتاد تنها سینمای بوکان به دلایل مختلفی همچون عدم حمایت شهرداری هنر هفتم در این شهر تعطیل شد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد