محمد ادیب تیم فوتبال سردار بوکان که تنها نماینده آذربایجان غربی در لیگ دسته دوم کشور است با ارایه بازی های آبرومندانه در عین شایستگی و باسربلندی از رقابت های جام خذفی کشور خداحافظی کرد. تیم فوتبال سردار بوکان که به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال استان لقب گرفته، امسال با حضور در جام حذفی کشور […]

محمد ادیب

تیم فوتبال سردار بوکان که تنها نماینده آذربایجان غربی در لیگ دسته دوم کشور است با ارایه بازی های آبرومندانه در عین شایستگی و باسربلندی از رقابت های جام خذفی کشور خداحافظی کرد.
تیم فوتبال سردار بوکان که به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال استان لقب گرفته، امسال با حضور در جام حذفی کشور و در آخرین بازی خود در حالی از تیم سایپا با سرمربیگری علی دایی شکست خورد که تا دقیقه ۱۲۰ بازی با این تیم مساوی کرده بود.
تیم فوتبال سردار بوکان که سومین سال حضور در لیگ دسته ۲ کشور را با ‘پیروز قربانی’ تجربه می کند، سال گذشته با صعود به مرحله دوم بازی ها نتوانست به لیگ دسته یک کشور راه پیدا کند.
تیم سردار با وجود مشکلات مالی فراوان در سال های گذشته امسال با یک اسپانسر قوی پا به عرصه گذاشته و مسوولان اجرایی این تیم قول صعود سردار را به لیگ دسته یک کشور را داده اند.
سرمربی تیم فوتبال سردار بوکان در خصوص دیدار تیم سردار بوکان مقابل سایپا در جام حذفی کشور گفت: سایپا در لیگ برتر کشور حضور دارد در حالی که تیم سردار در لیگ دسته ۲ کشوری است.
وی ادامه داد: با وجود آنکه سایپا در کوران مسابقات قرار داشت و کاملا در فرم ایده آل بود اما تیم سردار تنها از یک هفته قبل بازی های خود را در لیگ دسته ۲ آغاز کرده و هنوز از انسجام و هماهنگی لازم برخوردار نشده است.
قربانی افزود: با این وجود بازی قابل قبولی در مقابل سایپا انجام دادیم ولی ناگفته نماند که تیم سایپا نیز از ما بهتر بازی کرد اما سردار بوکان می توانست برنده این بازی باشد.
کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران اظهار کرد: اگر پنالتی دقیقه ۱۲۰ اتفاق نمی افتاد، شاید پیروز بازی ما بودیم.
سرمربی سردار بوکان در خصوص قول صعودی که در نشست خبری پیش از بازی با سایپا داده بود، افزود: می دانم قول صعود در فوتبال منطقی نیست اما می خواهم در سال سوم حضورم در این تیم ثمره آن را با صعود به لیگ دسته اول ببینم و برای همین خودم را در عمل انجام شده قرار دادم.
وی در خصوص ظرفیت این تیم گفت: ظرفیت های صعود در تیم سردار وجود دارد و اگر اتفاق خاصی نیافتد، می توانم به قولی که دادم عمل کرده و سردار را راهی لیگ دسته یک کشوری کنم.
مربی سایپا نیز در خصوص بازی مقابل تیم فوتبال سردار بوکان گفته بود: بازی های جام حذفی بسیار حساس است و همه تیم های پایین تر می خواهند خود را نشان دهند.
محمدرضا مهران پور افزود: بازی ما با سردار بوکان به گره خورد و به وقت اضافه کشیده شد زیرا فوق العاده تیم خوبی بود و به ‘پیروز قربانی’ و شاگردانش تبریک می گویم.
وی بیان کرد: در مجموع دیدار نفس گیری برای ما بود ولی خوشبختانه توانستیم این بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
هافبک تیم فوتبال سایپا نیز پس از این بازی گفت: خوردن گل اول در بازی با سردار بوکان باعث شد تا کار سختی برای شکست دادن این تیم داشته باشیم.
آرش رضاوند در مورد پیروزی تیمش در بازی برابر سردار بوکان در جام حذفی گفت: ما می دانستیم بازی سختی در پیش داریم و از دست دادن پنالتی در این بازی و همچنین دریافت گل اول از سردار بوکان باعث شد تا کار ما برای شکست دادن این تیم سخت شود.
وی بیان کرد: آنان تماشاگران خوبی داشتند و به خوبی حمایت می شدند ولی خدا را شکر که در نهایت ۲ گل زدیم و به پیروزی رسیدیم.
رضاوند ادامه داد: جام حذفی جام شگفتی هاست و به طور حتم اگر بخواهیم رقیب خود را دست کم بگیریم، اشتباه بزرگی مرتکب شده و پشیمان خواهیم شد.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سردار بوکان در خصوص نقل و انتقالات این تیم می گوید: ‘بهمن طهماسبی’ بازیکن اسبق استقلال تهران از تیم سردار بوکان جدا شد.
مجید حیدری ادامه داد: این تیم در فصل جدید ‘محمد فرامرزی ‘بازیکن فصل پیش استقلال جنوب و ‘شهریار شیون ‘ بازیکن اسبق تراکتورسازی و سپاهان اصفهان که سابقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد را به ترکیب خود اضافه کرده است.
وی افزود: علاوه بر این سردار، ‘علی رضا صبوری’ از داماش گیلان، ‘ حسین نظیری’ و ‘مصطفی کریمی’ بازیکنان اسبق تیم هوندای بانکوک، ‘ رضا اعتمادی’ بازیکن فصل پیش ملوان بندر انزلی و ‘بهزاد ذبیحی’ بازیکن ماشین سازی تبریز را نیز به جمع بازیکنان خود افزوده است.
حیدری با بیان اینکه امسال در تمام پست ها بازیکنان حرفه ای را از لیگ برتر فوتبال ایران و جام آزادگان به خدمت گرفته، افزود: ‘امیررضا بیات’ بازیکن فصل پیش راه آهن و ‘محمد محبی’ نیز در فصل جدید به سردار پیوسته اند.
مدیرعامل سردار اضافه کرد: ۶ بازیکن بومی نیز امسال در خدمت تیم هستند بطوریکه نیمکت پرستاره و نیرومندی در اختیار تیم سردار بوکان قرار دارد که هدف آن قهرمانی در لیگ دسته ۲ و صعود به لیگ دسته یک کشور است.
وی تأکید کرد: سردار بوکان یکی از مهمترین باشگاه های فوتبال کشور است که باید نگاه مسئولانه ای به آن داشته باشیم زیرا این تیم آمیخته با عشق و تعصب مردم محلی است.
در کنار پیروز قربانی، حمید غنی زاده که سابقه بازی در تیم لیگ های برتر کشور از جمله ابومسلم خراسان و صبای قم را در کارنامه خود دارد نیز به عنوان مربی هدایت تیم را بر عهده دارد.
سعید رمضانی که به عنوان مربی دروازبان ها هدایت تیم فوتبال سردار بوکان را برعهده دارد نیز سابقه بازی در باشگاه استقلال تهران و تیم امید کشور را دارد و علاوه بر آن به عنوان مربی دروازه بان ها در تیم ملی امید کشور نیز فعالیت داشته است.
در این تیم، حسین میرحسامی و انور خودکام هر۲ از شهرستان بوکان به عنوان دستیار در کنار تیم سردار حاضر هستند و انور احمد نژاد نیز که اهل بوکان است به عنوان سرپرست در کنار دیگر مسوولان تیم فعالیت دارد.
نخستین دیدار تیم فوتبال سردار بوکان و استقلال اهواز از هفته نخست دوره رفت رقابت های لیگ فوتبال دسته ۲ باشگاه های کشور عصر روز /شنبه/ ۱۰شهریور ماه امسال برگزار شد و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
بازی دوم این تیم قرار بود که با فولادنوین در اهواز برگزار شود که به دلیل تداخل با بازی سردار در جام حذفی با تیم فوتبال سایپا لغو و به روز دیگری موکول شد.
تیم سردار بوکان که چهارمین فصل حضور خود را در لیگ فوتبال دسته دوم تجربه می کند، در گروه الف این رقابت ها با تیم های راه آهن تهران، داماش گیلانیان، کاسپین قزوین، شهرداری همدان، فولاد نوین اهواز، خوشه طلایی ساوه، مقاومت تهران، شهرداری بم، ایرانجوان بوشهر، مس نوین کرمان، استقلال اهواز، اتحاد کامیاران و چوکای تالش هم گروه است.تیم سردار بوکان سه سال است که در لیگ دسته ۲ کشوری حضور دارد و تنها نماینده فوتبال آذربایجان بوده و تاکنون برای سومین سال پیاپی در این رقابت ها باقی مانده است.
این تیم که هم اکنون یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال آذربایجان غربی به شمار می رود، در تمامی بازی های خانگی خود توانسته است بیش از پنج هزار نفر تماشاگر را به ورزشگاه این شهر بکشاند.
شهرستان بوکان یکی از قطب های فوتبال استان به شمار می رود و علاوه بر تیم سردار، دارای یک نماینده نیز در لیگ برتر آذربایجان غربی به نام کشاورز است که هم اکنون در صدر جدول این مسابقات قرار دارد.

دسته بندی: ورزش, ورزش کردستان, یاداشت ها برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد