بیش از ۲ هفته است که زمزمه‌هایی از افزایش قیمت نان در همه استان های کشور از جمله در آذربایجان غربی شنیده می‌شود. این درحالی است که هنوز خبر رسمی مبنی بر افزایش قیمت نان اعلام نشده است. به گزارش  پایگاه خبری سردار بوکان به نقل از ایلنا , آزاد سازی آرد صنف و صنعت […]

بیش از ۲ هفته است که زمزمه‌هایی از افزایش قیمت نان در همه استان های کشور از جمله در آذربایجان غربی شنیده می‌شود. این درحالی است که هنوز خبر رسمی مبنی بر افزایش قیمت نان اعلام نشده است.

به گزارش  پایگاه خبری سردار بوکان به نقل از ایلنا , آزاد سازی آرد صنف و صنعت موجب تشویش اذهان عمومی شده و نگرانی از بابت گرانی چندین برابری محصولات آردی باعث تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها شده است به طوری که بیشتر مردم نان را اضافه تر از نیاز روزانه خود تهیه کرده و در منزل دپو می‌کنند.

در تأمین سهمیه آرد واحدهای نانوایی در استان مشکلی نداریم

امید زینالی اصل سرپرست مدیریت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،بیان کرد: در تامین سهمیه آرد واحدهای نانوایی اعم از بربری ، سنگگ و سنتی در استان مشکلی وجود ندارد و هیچ گونه افزایش قیمتی در این خصوص نداریم.

زینالی اصل افزود: با حذف آرد یارانه ای صنف و صنعت فقط قیمت نان های صنعتی حجیم و نیمه حجیم و باگت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای نانوایی ، مراتب را با شماره تلفن های ۱۳۵ و ۱۲۴ گزارش دهند.

با نانوایان گرانفروش برخورد می شود

پرویز امجدی،سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: قیمت آرد برای نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای تغییر نکرده و با نانوایان گرانفروش برخورد می‌شود.

امجدی افزود: نرخ فروش آرد برای صنف و صنعت افزایش یافته که متعاقب این افزایش نرخ، قیمت اقلامی چون ماکارونی، بیسکوئیت، شیرینی، کیک و … نیز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: قیمت آرد برای نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای تغییر نکرده و واحدهای فروش نان روغنی، سنگک و لواش مجاز به افزایش قیمت نیستند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در پایان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۳۵ یا ۱۲۴ تماس گرفته و شکایات خود را ثبت کنند.

الله‌وردی حسن زاده رئیس اتحادیه نانوایان آذربایجان غربی در خصوص قیمت نان های سنتی گفت:قیمت نان بربری با یارانه نوع یک برابر ۱۵۰۰ تومان و با یارانه نوع دو برابر با ۲۰۰۰ تومان است.

حسن زاده افزود:نان سنگک نیز با یارانه نوع یک برابر ۲۰۰۰ تومان و با یارانه نوع دو برابر با ۲۵۰۰ تومان است.

به گفته وی قیمت هر قرص نان لواش نوع یک. ۳۰۵ تومان و با یارانه نوع دو ۳۴۰ تومان است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه برای هر نوع نان یک وزن مشخصی تعریف شده است گفت: وزن تمامی نان های سنتی پخته شده باید استاندارد باشد و هر گونه کم فروشی در این خصوص موجب تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون می‌شود.

دسته بندی: جامعه, سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد