تنظیم:هاوری بوکانی *خودتان را برای مخاطبین ما معرفی بفرمائید؟ من گلالە زمانی متولد سال ۷۴در روستای قرمیش از توابع شهرستان بوکان بە دنیا اومدم . چگونه ورزش را شروع کردید و چند ساله ورزش می کنید؟ بندە از همان کودکی بە ورزش علاقە مند بودم وقتی کە در کوچە های روستابا بچه ها بە دنبال […]

تنظیم:هاوری بوکانی

*خودتان را برای مخاطبین ما معرفی بفرمائید؟
من گلالە زمانی متولد سال ۷۴در روستای قرمیش از توابع شهرستان بوکان بە دنیا اومدم .

چگونه ورزش را شروع کردید و چند ساله ورزش می کنید؟
بندە از همان کودکی بە ورزش علاقە مند بودم وقتی کە در کوچە های روستابا بچه ها بە دنبال یک توپ پلاستیکی کە دولایە و چهار تا سنگ بزرگ دو تا دو تا میزاشتیم از حداقل امکانات حداکثر استفادە را میکردیم دانشگاه در رشته ی علوم ورزشی مشغول بەتحصیل شدم و ورزش حرفه ای من شروع شد یعنی از سال ۹۳ با فوتسال شروع کردم.

مربی چه دوره ها و رشته هایی هستید؟
بعد از فوتسال مدت ۲سال هست که مربی امادگی جسمانی و ایروبیک هستم و در باشگا های شهر مشغول هستم.

** در موردایروبیک وامادگی جسمانی برای مخاطبین ما بیشتر توضیح بدید؟
ایروبیک (aerobic) در انگلیسی به معنای هوازی است. ورزش ایروبیک یا حرکات موزون هوازی یکی از روش‌های تمرینی برای کسب آمادگی جسمانی است و توانایی قلب و عروق و سیستم تنفسی را افزایش می‌دهد. به طور کلی هر فعالیتی که نیاز بدن به استفاده از اکسیژن را برای مدت قابل توجهی افزایش دهد ایروبیک نام دارد .

مشکلات یک ورزشکار خانم را چه می بینید؟
وقتی که از مشکلات یک خانم در جامعه ی ورزشی صحبت کنیم مشکلات زیادی از جمله نگاه مردم و بە اسمخانم بودن خیلی جاها امکان حضورنیزت و نمی توان شرکت کرد ومشکلات دیگری هم وجودداردواز همه ی خانم ها و خواهشمندم اولا دید مون نسبت به ورزش سلامتی باشد بعد جنبه های دیگر ببینیم .
در پایان از شما و هفتەنامە خوبتون متشکرم.

دسته بندی: ورزش, ورزش کردستان, یاداشت ها برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد