ترکیه گروهی از آوارگان سوری را در منطقه گری سپی در کردستان سوریه اسکان داد. در حالی که پروژه های تغییر بافت جمعیتی در مناطق شمال و شرق سوریه از سوی ترکیه ادامه دارد، این کشور گروهی از آوارگان سوری را که اغلب آنها از ترکمن ها و عرب های حمص، حلب، ادلب و غوطه […]

ترکیه گروهی از آوارگان سوری را در منطقه گری سپی در کردستان سوریه اسکان داد.
در حالی که پروژه های تغییر بافت جمعیتی در مناطق شمال و شرق سوریه از سوی ترکیه ادامه دارد، این کشور گروهی از آوارگان سوری را که اغلب آنها از ترکمن ها و عرب های حمص، حلب، ادلب و غوطه شرقی سوریه هستند، در منطقه گری سپی در شمال و شرق سوریه (کردستان سوریه) اسکان داد.

بر اساس گزارشی که سازمان حقوق بشر عفرین در ۱۴ می منتشر کرد، اولین گروه ۱۰۰ نفره از پناهجویان سوری که از حمص، حلب، ادلب و غوطه شرقی آورده شده بودند به کانتون گری سپی که در حال حاضر در اشغال ترکیه و گروه های وابسته به آن است، اعزام و در آنجا اسکان داده شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی پناهجویان سوری در خانه های کردهایی که به زور از مناطق مذکور بیرون رانده شده بودند، اسکان داده شده اند. گفته می‌شود که ساخت خانه‌ها در بخش‌های غربی این کانتون سرعت گرفته است. همچنین به صاحبان خانه‌های نزدیک پایگاه نظامی علم نیز گفته شده است که خانه‌های خود را ترک کنند.

بر اساس این گزارش ترکیه متعهد شده است که به پناهندگانی که در این منطقه اسکان داده شده اند یک برگه هویت (به منظور حفاظت از آنها) بدهد و در صورتی که در منازلی که به آنها داده شده است، اقامت داشته باشند، می توانند با این برگه هویت سالی ۴ بار به ترکیه سفر کنند.

دسته بندی: خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد