به گزارش پایگاه خبری سردار بوکان : مسئول هماهنگ کننده ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و بومی محلی بخش سیلوانا از برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. عزیز میرخانپور با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقفه ۲ ساله برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بخش سیلوانا به‌علت […]

به گزارش پایگاه خبری سردار بوکان : مسئول هماهنگ کننده ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و بومی محلی بخش سیلوانا از برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
عزیز میرخانپور با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقفه ۲ ساله برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بخش سیلوانا به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا، امسال پنجمین دوره جشنواره فرهنگی هنری و بومی محلی بخش سیلوانای ارومیه به مدت سه روز از ۲۱ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ماه در روستای بزرگ راژان برگزار می‌شود.
او ادامه داد: جلسات لازم در زمینه برنامه ریزی و تشکیل کمیته ها و کارگروه های این جشنواره برگزار شده و در بخش های مختلف آن نیز هم‌اندیشی های لازم صورت گرفته است.
هماهنگ کننده ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بخش سیلوانا و مدیرعامل موسسه فرهنگی اجتماعی فکوران افزود: این جشنواره کاملا بصورت مردمی و با مشارکت و همکاری بخشداری سیلوانا، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش سیلوانا، موسسه مردم نهاد فکوران و فعالین فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.
میرخانپور با بیان اینکه تاکنون چهار دوره جشنواره فرهنگی هنری و بومی محلی در بخش سیلوانا برگزار شده است گفت: برای برگزاری پنجمین دوره این فستیوال نیز حضور میهمانان، هنرمندان و مسئولین برجسته کشوری پیش‌بینی شده است.
او افزود: معرفی ظرفیت و پتانسیل های این منطقه وسیع در زمینه های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضایی با نشاط اجتماعی از جمله اهداف این جشنواره می‌باشد.
بخش سیلوانا به عنوان یکی از ۱۹ منطقه جهان که دارای اکسیژن خالص است و به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان‌ غربی و ایران شناخته می‌شود.
این بخش با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر، شامل سه دهستان ترگور، مرگور و دشت دارد و در فاصله ۳۰ شهرستان ارومیه قرار گرفته است.
رخدادنگاری پنجمین فستیوال فرهنگی، هنری و ورزشی بخش سیلوانا
* مایشگاه صنایع و هنرهای دستی
*پخت و پز نان و غذاهای سنتی
* اجرای گروه های هلپرکی کردی
* اجرای بازی های بومی محلی
* اجرای زنده موسیقی کردی
* نمایشگاه نقاشی سیاه قلم
* نمایشگاه کتاب و نشریات
* نمایشگاه محیط زیست
* اکران فیلم کوتاه
* دنگبژی کردی
* اجرای تئاتر
* شعرخوانی
زمان: ۲۱ الی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
مکان: ارومیه، بخش سیلوانا، روستای راژان( ۳۰ کیلومتری ارومیه)
محدویتی جهت شرکت در این مراسم وجود ندارد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد