به گزارش پایگاه خبری سردار بوکان: ۳ سال از حضور سردار بوکان در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور می گذرد، تیمی که با کش و قوس های فراوان و لابی گرای های گسترده یک هفته دیرتر از دیگر تیمها وارد رقابت ها شد و اکنون با تمام کمی کاستی ها موفق به صعود […]

به گزارش پایگاه خبری سردار بوکان: ۳ سال از حضور سردار بوکان در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور می گذرد، تیمی که با کش و قوس های فراوان و لابی گرای های گسترده یک هفته دیرتر از دیگر تیمها وارد رقابت ها شد و اکنون با تمام کمی کاستی ها موفق به صعود به دور دوم این بازی ها شد.
سرداری ها از همان روزهای اول و حتی پیش از حضور در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور با چالش بزرگ نبود اسپانسر رو به رو بودند و این معظل همچنان و بعد از گذشت ۳ فصل از حضور این تیم محبوب همچنان ادامه دارد.
بسیاری از همان روزهای اول، تشکیل سردار را در راستای منافع شخصی و سیاسی می دانستند ولی این تیم با کمترین امکانات و عقب نشینی سیاسیون از حمایت مالی به راه خود ادامه داد و موفق شد به یکی از محبوب ترین تیم های لیگ دسته دوم فوتبال کشور تبدیل شود.
هرچند بر نحوه یارگیری تیم سردار در فصول گذشته رقابت ها نقد های بسیاری است و این تیم هیچگونه ثمره خاصی برای آینده فوتبال این شهرستان نداشته است اما توانست نام بوکان و هواداران پرشور ان را حتی در پربیننده ترین برنامه ورزشی صدا و سیما جای دهد که این خود می تواند پن بزرگی برای ورزش نه تنها بوکان بلکه استان به احتساب آید.
سردار بوکان و شهرداری ارومیه دو نماینده استان در این رقابت ها بودند که هر دو تیم به علت نبود اسپانسرهای قوی و حامی ورزش با مشکلات عدیده مالی رو به رو بودند و بارها در کوران رقابت ها بازیکنان و کادرهای فنی انان دست به اعتراض زدند ولی در نهایت با قول های سرخرمنی از سوی مسئولان به ادامه رقابت ها امید وار شدند.
هر چند تیم فوتبال شهرداری ارومیه علی الرغم وعده کمک های مالی نتوانست حضوری پرقدرت در لیگ داشته باشد و در نهایت و بعد از پایان دور اول رقابت ها به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد ولی سردار بوکان با حمایت پرشور هواداران خود در نهایت موفق به حضور در مرحله دوم رقابت ها شد.
سرداری ها هرچند همچنان که در اول نیز گفته شد از همان ابتدا با مشکلات عدیده مالی رو به رو بودند ولی در فصل سوم حضور خود مشکلات مالی انان چند برابر شد تا جای که به گفته مدیر عامل این تیم برای هزینه سفر مجبور به جمع اوری پول نزول از بازار شدند، این درحالی ست بارها بار از سوی مسئولان وعده کمک به این تیم داده شد ولی هیچگاه انچنان که باید و شاید عملی نشد.
در حالی که سردار بوکان در هفته پنجم مرحله دوم رقابت روز پنجشنبه هفته گذشته میزبان شاهین بوشهر یکی از تیم های نام دار فوتبال کشور بود برای اولین بار طی ۳ فصل گذشته مدیران ارشد استانی از نزدیک به تماشای این دیدار پرداختند و با وعده های استادیوم را ترک کردند.
۳ وعده ای که هیچکدام دیگر به درد سردار نمی خورد و تنها نوشداروی است بعد از مرگ سردار، زیرا دیگر هیچ امیدی به صعود این تیم برای حضور در میان تیم های بالا جدولی گروه نیست و عملا این تیم را باید یکی از چهار تیم راه نیافته به لیگ دسته یکم کشور دانست.
حال انکه سردار فصل بعد نیز در رقابت ها حضور خواهد یافت یا خیر و یا اینکه بازیکنان و کادر فنی غیر بومی ایا باز رضایت خواهند داد که در این تیم بماند خود سئوالاتی است که در اینده ای نزدیک روشن خواد شد ولی اکنون کار سردار را در فصل جاری باید تمام شده دانست.
ای کاش مدیران ورزش استان و حتی شهرستان از همان روزهای اول حضور این تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با برنامه ریزی دقیق و با رایزنی های گسترده سردار را در جذب اسپانسر های مالی یاری می دادند تا اکنون شاهد افتخار افرینی دو باره این تیم می بودیم.
کمک مالی ۱۰۰ میلیونی استاندار نیز هیچگاه نمی تواند مشکلات مالی این تیم را سر و سامان دهد و با رفتن بازیکنان و کادر فنی بعد از پایان لیگ تنها چند صد میلیون بدهکاری و تیمی بدون بازیکن برای هواداران باقی خواهد ماند.
امید است اگر سردار فصل اینده نیز در رقابت ها حضور پیدا کرد مسئولان ورزش بوکان و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی از همان اغاز تمرینات حامی این تیم باشند و با برنامه ریزی های دقیق فرصت خودنمایی بازیکنان بومی را نیز در ان فراهم کنند.

دسته بندی: ورزش, ورزش کردستان, یاداشت ها برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد