شما باید ذهن، چشم، گوش و حواس مصرف کنندگان را به خوبی تغذیه کنید تا شما را بخوانند و در نتیجه از شما خرید کنند. همه چیز به طراحی صحیح و اجرای دقیق بستگی دارد. این ۱۴ نکته مهم و کلیدی در طراحی سایت را با هم مرور می کنیم. ۱- برنامه داشته باشید. طراحی […]

شما باید ذهن، چشم، گوش و حواس مصرف کنندگان را به خوبی تغذیه کنید تا شما را بخوانند و در نتیجه از شما خرید کنند. همه چیز به طراحی صحیح و اجرای دقیق بستگی دارد. این ۱۴ نکته مهم و کلیدی در طراحی سایت را با هم مرور می کنیم.

۱- برنامه داشته باشید.
طراحی وب سایت خود را شروع کنید. اما نه. این کاملا اشتباه است. اول از همه طراحی سایت با تمام امکانات باید برنامه داشته باشید و مطمئن شوید که کاربران در دنیای اینترنت به وب سایت شما نیاز دارند و شما باید برای آنها سایت طراحی کنید. شما باید برنامه ای برای یافتن و تأثیرگذاری بر این مخاطبان هدف داشته باشید تا این مخاطبان یا مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

چه صفحاتی برای این مخاطب مورد نیاز است؟ چه محتوایی بر این کاربران تأثیر خواهد گذاشت؟ این کاربران چه مشکلاتی دارند و چگونه باید مشکلات آنها را حل کنید؟ شما باید تمام این سوالات و بسیاری دیگر را از خود بپرسید و به آنها پاسخ دهید. به این ترتیب می توانید ایده کاملی از وب سایت خود و آنچه برای طراحی نیاز دارید به دست آورید.

۲٫ از قرار دادن عناصر اضافی در سایت خودداری کنید
برخی از عناصر وب سایت شما را شلوغ تر می کنند و هدفی جز آزار مخاطبان و بازدیدکنندگان ندارند. انیمیشن های پیچیده و محتوای بسیار طولانی و عکس های نامربوط یا با اندازه و کیفیت نامناسب به هیچ وجه نباید در طراحی سایت با تمام امکانات سایت شما وجود داشته باشد. زیرا مصرف کنندگان از چنین چیزهایی فرار می کنند.

شما ۸ ثانیه فرصت دارید تا به نحوی توجه مخاطب را به خود جلب کنید و اولین برداشت شما مهمترین برداشت شماست و باید مستقیماً به اصل مطلب بروید و وقت مخاطب را تلف نکنید. شما باید مفید و مختصر باشید تا به عنوان قدرتمند شناخته شوید. محتوای هدفمند یا حتی یک تصویر جذاب و جذاب می تواند اولین تماس شما با مخاطبان باشد.

استفاده از اصطلاحات مبهم و گیج کننده، کلمات دشوار، یا محتوای بسیار سطحی یا بسیار عمیق ایده خوبی برای شروع نیست. مخاطبان خود را بشناسید و با آنها به زبان خودشان صحبت کنید.

۳٫ رسانه های اجتماعی و دکمه های فالو را در وب سایت قرار دهید.
ایجاد محتوای عالی بدون دکمه های اشتراک گذاری یک اشتباه کامل است. اگر وب سایت شما دارای این نقص است، به این معنی است که شما ترافیک زیادی را که از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت شما می آید از دست داده اید و وبلاگ خود را به نوعی بسته اید.

بهتر است این دکمه های اشتراک گذاری را در پایین پست ها و پس از مطالعه کامل پست قرار دهید تا مخاطبان در صورت جذابیت، بلافاصله آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر به دنبال ابزاری برای ایجاد این دکمه ها هستید، SumoMe و Shareaholic می توانند گزینه های خوب و قدرتمندی برای این کار باشند.

۴٫ فراخوانی برای اقدام را اجرا کنید.
اگر کاربران از وب سایت شما بازدید کنند، آیا می دانند که پس از انجام یک کار چه کاری انجام دهند؟ البته اگر مسیر جالبی به آنها ندهید، به راحتی وب سایت شما را ترک می کنند و هرگز به عقب نگاه نمی کنند. دکمه های Call-to-Action این کار را انجام می دهند طراحی سایت با تمام امکانات و راهی برای کاربران داخل وب سایت هستند.

از Call-to-Action برای رفتن مستقیم به فروشگاه استفاده نکنید و سعی کنید آنها را به صفحاتی هدایت کنید که مورد علاقه آنها هستند تا به نوعی با آنها درگیر شوند. به خاطر داشته باشید که اگر کاربر را درگیر کنید و بر آن تأثیر بگذارید، می‌توانید به راحتی محصول یا خدماتی را به او بفروشید.

۵٫ از عکس های صحیح و مناسب استفاده کنید.
خوشبختانه شما انتخاب های زیادی برای عکس دارید که می توانید از بین آنها مناسب ترین عکس را انتخاب کنید. شما باید این عکس ها را درست، اندازه، ابعاد و کیفیت مناسب و کاملا کاربردی و معنادار در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر عکسی که در سایت قرار می دهید باید برای هدف خاصی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت بهتر است به جای عکس یک صفحه سفید خالی بگذارید.

همچنین برای این کار نیازی به داشتن عکاس ندارید و طراحی سایت با تمام امکانات می توانید از عکس های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و وب سایت هایی مانند Shutterstock هستند که با هزینه ای نسبتا ناچیز این عکس ها را در اختیار شما قرار می دهند.

۶٫ یک منوی کاربری خلاقانه و کاربردی قرار دهید.
هنگام طراحی سایت، جهت گیری آن یک نکته کلیدی است و باید نقشه سایت مناسب و دقیقی تهیه کنید تا کاربران بتوانند به راحتی به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. هیچ چیز بدتر از یک سایت گیج کننده و بی نظم نیست و با بهبود سازماندهی سایت، کاربران احساس راحتی می کنند و بیشتر به شما سر می زنند. تمام هدف شما این است که سایت شما مخاطب را ناامید نکند.

اگر کاربران به راحتی نتوانند آنچه را که نیاز دارند در سایت پیدا کنند، مطمئنا دلیلی برای ماندن در سایت شما پیدا نخواهند کرد، طراحی سایت با تمام امکانات یک دکمه جستجوی قدرتمند، منو و دسته بندی های سازماندهی شده می تواند اولین قدم در این مسیر باشد.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد