تهیه و تنظیم : حامد قدرتی “سحرزبردست” متولد ۱۳۷۳ اهل بوکان و دارای مدرک لیسانس گرافیک می‌باشد. این بانوی جوان و خوش ذوق در گفت‌وگو با پیام بهاران برای ما درباره تلاش چند سال اخیرش برای جمع آوری و برپایی نمایشگاه و نیز دیدگاه‌های شخصی خود صحبت کرده است. * خودتان را برای خوانندگان پایگاه […]

  • تهیه و تنظیم : حامد قدرتی

“سحرزبردست” متولد ۱۳۷۳ اهل بوکان و دارای مدرک لیسانس گرافیک می‌باشد. این بانوی جوان و خوش ذوق در گفت‌وگو با پیام بهاران برای ما درباره تلاش چند سال اخیرش برای جمع آوری و برپایی نمایشگاه و نیز دیدگاه‌های شخصی خود صحبت کرده است.

* خودتان را برای خوانندگان پایگاه خبری سردار بوکان معرفی بفرمایید؟
“سحر زبردست” هستم، یکی از گرافیستان شهرستان بوکان و معلم هنر پایه ابتدایی، دارای مدرک لیسانس گرافیک می‌باشم.

* به نظر شما یک گرافیست ماهر دارای چه خصوصیاتی است؟
ارتباطات، کنجکاوی، اشتیاق، داشتن فکرباز، انتقادپذیر بودن، حل مشکل، اعتماد به نفس، بردباری، قابلیت اطمینان، سیر تکاملی

* از علاقه خود به دنیای گرافیک و کارهای هنری برای مخاطبین بفرمایید؟
از کودکی علاقی زیادی به کارهای گرافیکی داشتم، از دوران راهنمایی روی تمامی کتاب‌هایم می‌نوشتم که من درآینده یک گرافیست خیلی موفق خواهم شد، در طول دوران تحصیلم همیشه زنگ‌های هنر برام لذت بخش‌ترین کلاس بود؛ تا اینکه گرافیک رو به‌عنوان رشته اصلی برگزیدم، مقطع کاردانی‌ام را در سنندج به پایان رساندم و مدرک کارشناسی خود را در ارومیه گذراندم.
کارهایی که در حیطه کارگرافیکی انجام می‌دهم شامل کارهای دستی (تصویر سازی کتاب کودکان،طراحی اِلِمان‌های شهری، انجام کارهای گرافیکی با انواع تکنیک‌های مداد رنگی، گواش،آبرنگ، اکولین، اکرلیک، مل و چسپ چوب، اکولین و چسپ چوب)، انجام کارهای گرافیکی توسط نرم افزارهای گرافیکی (ایلاستریتور، فتوشاپ، کورل، ایندیزاین) و طراحی مجله، روزنامه، روجلد داستان، روجلد کتاب، آرم، لوگو، لوگوتایپ، تایپوگرافی و غیره .

* امروزه هنر گرافیک تا چه حدی درجامعه ما دارای اهمیت است؟
یک اثر گرافیکی می‌تواند کشوری را از نظر یک مسئله سیاسی متحول نماید گرافیک نوین پای خود را از یک هنر فردی فراتر نهاده و در یک ارتباط منسجم و عالی اجتماعی پای نهاده است و این مطلب به طوری که اگر اقتصاد و تجارت در آن کشور رو به نابودی رود آن را از چشم هنر تبلیغاتی آن کشور می‌بینند.
پس یک گرافیست قبل از آن که یک هنرمند باشد باید یک خلاق خوب باشد و خود را مسئول پیشرفت امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، کشورش بداند و باید آگاه باشد و خلاقیت تنها در گرو خلق یک اثر هنری یا گرافیکی نیست بلکه بالابردن سطح حساسیت‌های بصری افراد یک کشور برای ارتقاء پیشرفت هنر گرافیک نوین در آن کشور هم می‌تواند یک خلاقیت به حساب آید به طوری‌ که دیگر مردم یک جامعه با چشمی بی تفاوت به یک پوستر، یک تیتراژ، یا سربرگ یا یک بسته بندی مواد غذایی نگاه نکنند.

* از برنامه‌های آتی برای مخاطبین بفرمایید؟
امیدوارم که بتوانم در آینده‌ای نه چندان دور به کمک مردم هنردوست شهرستان بوکان گرافیک محیطی شهرم را به وسیله اِلمان‌ها و طرح‌های گرافیکی زیباتر سازم و همچنین در سعی و تلاش هستم برای برپایی نمایشگاه آثار خود.

* تاکنون چند نمایشگاه بر پا کرده‌اید؟
تاکنون دو نمایشگاه تصویرسازی در شهر سنندج استان کردستان داشته‌ام.

* از آثار تصویرگری ؟
تصویرگری را از انتشارات زانکو شروع کردم . در سال نو چند کتاب عمدتا به زبان کردی و با موضوع کودک و نوجوان که تصویر گری آنها بر عهده من بوده است روانه بازار نشر خواهد شد.

* سخن آخرتون رو برای مخاطبین بفرمایید؟
‌به گرافیک محیطی شهرمان بیشتر اهمیت بدهیم و برای زیباتر ساختن آن تلاش کنیم.
به امید شهری زیباتر وهنری‌تر

 

دسته بندی: جامعه, فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد